نرم افزارحسابداری صدگان

طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران اصلاح شد.

1 741

حسابداراپ

حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت ‌می‌شود.

پندار سیستم

.

در جلسه علنی امروز مجلس کلیات طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران به تصویب رسید. 
.
به گزارش خبرنگار ایلنا حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت ‌می‌شود. 
.
سهم کارفرمایی دستگاه‌های اجرایی از محل صرفه جویی در هزینه‌های از جمله محل حقوق و مزایای کارکنان خود که به مرخصی بدون حقوق ‌می‌روند پرداخت ‌می‌شود و دولت نیز مجاز است با پیش بینی در بودجه سنواتی به تکلیف قانونی موضوع ماده ۵۰ مدیریت خدمات کشوری عمل کند. 
.
براساس این گزارش سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی مجلس گفت: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که در اجرای اصل ۹۴ قانون اساسی توسط شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود و به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۷/۲/۹۱ با حضور نماینده شورای نگهبان و کار‌شناسان و مسوولان رده‌های اجرایی ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
.
وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ایراد آن شورا با اصلاحاتی به تصویب رسید، گفت: لازم به ذکر است بار مالی موضوع ماده ۱۱ این طرح با توجه به ماده ۵ لایحه ارجاعی از سوی دولت که مجلس واصل شده است، پیش بینی شده است و مورد تایید نماینده شورای نگهبان قرار گرفت.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. lind می گوید

    اسلام
    ببخشید یه سوال دارم
    من تو یه شرکت دولتی کار میکنم ولی به دلیل اتمام کار ورفتن شرکت از سنندج به کرمانشاه خو به انجا نرفته ام شرکت ازمن تقاضا کرد ولی من نرفتم
    ایا به من بیمه بیکاری تعلق میگیرد
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.