نرم افزارحسابداری صدگان

سوئیفت همچنان به بانک‌ها خدمات ارائه می‌کند.

0 727

حسابداراپ

 بانک مرکزی هر گونه عدم ارائه خدمات از طریق سوئیفت را رد کرد.
.
پس از انتشار برخي خبرها مبني بر احتمال مسدود شدن مروادات بانکي مربوط به ايران در سيستم بانکي سوئيفت،روابط عمومي بانك مركزي این موضوع را رد کرد و اعلام کرد: بانک مرکزی و بانک‌های عامل دیگر همچنان در چارچوب سوئیفت مبادرت به ارسال پیام‌های ارزی كرده و عملیات‌های ارزی بین واحدهای ارزی بانک‌های داخل کشور و بانک‌های خارج کشور در همين چارچوب انجام ‌می‌شود.
.
به گزارش ایلنا، سونیفت یک انجمن غیر انتفاعی است که مرکز آن در بلژیک قرار دارد و به منظور تسهیل در روابط تجاری بین بانک‌ها و عملیات ارزی آن‌ها و همچنین رعایت کردن استانداردهای مالی بین بانک‌ها و شناسایی پیام‌ها جلوگیری از ائتلاف زمان در بانک‌ها و تنظیم مقررات بین بانکی تاسیس شده است.

.
با ارسال پیام از طریق شبکه سوئیفت امکان برقراری ارتباط بین رایانه‌های دو بانک و انجام کلیه مراحل حسابداری از قبیل عملیات بستانکاری و بدهکار کردن حساب‌های زیربط، تهیه صورت‌حساب و صورت مغایرت بدون دخالت نیروی انسانی امکان‌پذیر بوده و روز کاری بعد کلیه اقدام باز حساب‌های ارزی مشخص و امکان رفع مغایرت‌ها به‌طور سریع فراهم خواهد بود. انجام این‌گونه عملیات به صورت (سنتی دستی) با چند ماه تأخیر استخراج می‌شود. از طرفی در سوئیفت پیام‌های بانکی استاندارد هستند و برای هر نوع امور بانکی یک پیام مشخص و تعریف شده است و کلیه بانک‌های عضو سوئیفت ملزم هستند برای مخابره پیام از فرمت خاص استفاده کنند. هم‌چنین کلیه ارزها در سیستم سوئیفت استاندارد و بین‌المللی هستند. پس می‌توان گفت مزایای استاندارد بودن عبارتند از:

پندار سیستم

.
الف _ جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن افراد در تنظیم متون پیام‌های بانکی.
ب _ شناسایی سریع پیام‌ها.
ج _ جلوگیری از اتلاف وقت در تنظیم متن پیام‌های بانکی.
د _ سرعت بخشیدن به تنظیم متن پیام‌های بانکی.

 .

منبع: ايلنا

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.