نرم افزارحسابداری صدگان

ارائه سيستم كنترل‌های داخلی

0 578

حسابداراپ

مخاطبين اين نوشتار، حسابرسان و حسابرسان ارشد در موسسات حسابرسي معتبر هستند.
صاحبان شركت آلفا از شما (حسابرس يا حسابرس ارشد) خواسته‌اند كه براي سيستم درآمدهاي آن شركت كنترل‌هاي داخلي مناسب و مطلوب بنويسيد و كليه مواردي كه شركت بايد آنها را رعايت كند، در سيستم پيشنهادي خود درج كنيد. صاحبان شركت آلفا حاضرند مخارج لازم و معقول را براي ايجاد و برقراري اين سيستم هزينه كنند.

.

براي مثال، حاضرند نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارهاي لازم را تهيه كنند و همچنين ساير مواردي كه به نظر شما براي ايجاد سيستم كنترل‌هاي داخلي خوب براي شركت مورد نياز است، تهيه كنند.

.
شركت آلفا داراي ماشين‌آلات سنگين راه‌سازي و ساختمان‌سازي است كه آنها را با راننده به صورت ساعتي، روزانه يا مدت طولاني اجاره مي‌دهد. نرخ اجاره اين ماشين‌آلات از طرف مديريت شركت تعيين و به مسوولان‌ مربوطه در شركت ابلاغ شده است.

.

پندار سیستم

كليه ماشين‌آلات سنگين شركت در يك محوطه محصور قرار دارد كه اين محوطه داراي فقط يك در ورودي يا خروجي است و نگهباناني در دم درب محوطه به صورت ۲۴ ساعته و سالي ۳۶۵ روز حضور دارند.

.

مدير‌عامل، مدير فني، كادر حسابداري، كادر اداري و ساير كاركنان شركت در خود آن محوطه كار مي‌كنند. بيشتر تعميرات ماشين‌آلات شركت در قسمت تعميرگاه شركت صورت مي‌پذيرد و در موارد محدود، ماشين آلات براي تعميرات خاص، به بيرون از آن محوطه برده مي‌شوند.

.
حال، پيشنهاد خود را به صورت ۱-۲-۳ و …… طوري ارائه دهيد تا صاحبان شركت مطمئن شوند كه كليه درآمد‌هاي حاصل از اجاره ماشين‌آلات شركت در سوابق شركت به نحو صحيح منعكس مي‌شود. براي پيشنهادات خود مي‌توانيد فرضياتي نيز به عمل آوريد.

.
گارو هوانسيان‌فر عضو پيوسته انجمن حسابداران خبره مديريت انگلستان

دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.