نرم افزارحسابداری صدگان

” حقوق بازار اوراق بهادار بخش اختلافات ” منتشر شد

0 799

حسابداراپ

كتاب «حقوق بازار اوراق بهادار بخش اختلافات» اثر غلامعلي ميرزايي منفرد دبير هيات داوري بازار اوراق بهادار منتشر شد. در اين كتاب، فرآيند شروع تا پايان رسيدگي به اختلافات حرفه اي كليه فعالان بازار سرمايه در كميته سازش كانون‌ها و هيات داوري بازار اوراق بهادار براي اشخاص تحت نظارت سازمان اعم از مديران و كاركنان كليه تشكل‌هاي خودانتظام و… به صورت كاربردي تشريح شده است.

.

با توجه به اين نكته كه ناهنجاري‌هاي بازار اوراق بهادار شامل اختلافات، تخلفات و جرايم بوده و تعريف، مستندات قانوني، مراجع رسيدگي و ضمانت اجراهاي هر كدام متفاوت است، در مقدمه كتاب به طور خلاصه به توصيف اين سه ناهنجاري و بيان تفاوت‌هاي آن پرداخته شده و سپس مبحث اختلافات به طور مفصل مطرح شده است.

.

تخلفات انضباطي، مراجع رسيدگي به تخلفات انضباطي، انواع تخلفات، مجازات‌هاي انضباطي، فرآيند رسيدگي، جرايم بازار سرمايه، مقايسه تخلف با اختلاف، مقايسه جرم با تخلف انضباطي، مقايسه جرم با اختلاف از جمله مباحثي است كه در مقدمه به اختصار مورد بحث قرار گرفته است.

پندار سیستم

.

مبحث اصلي كتاب در دو بخش مطرح شده است. بخش اول به حقوق بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران و بخش دوم به حل و فصل اختلافات در بازار‌هاي سرمايه كشورهاي خارجي اختصاص دارد. توصيف جايگاه قانوني، صلاحيت و شيوه رسيدگي در كميته سازش كانون‌ها و هيات داوري به علاوه ماهيت هيات داوري، مقايسه هيات داوري با داوري اختياري، صلاحيت هيات داوري، صدور راي، قطعيت آرا و اجراي آرا از جمله مباحثي است كه در اين بخش مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

.

همچنين در خلال مباحث مربوط به حقوق داخلي حسب مورد به آراي مراجع قضايي، هيات داوري سابق و جديد نيز استناد شده تا خواننده علاوه بر آشنايي با امور شكلي، با مباحث ماهوي و انواع موضوع اختلافات، رويه جاري دادگاه‌ها و آراي هيات داوري نيز آشنا شوند.

.

در بخش دوم كه به مطالعه تطبيقي در بازار‌هاي سرمايه دنيا پرداخته شده با تكيه بر قوانين و مقررات مربوطه ضمن بيان كلياتي از تاريخچه و سابقه فعاليت و ساختار بازار سرمايه در هر كشور به تشريح سازوكارهاي حل و فصل اختلافات بين فعالان بازار پرداخته شده است. در اين بخش مقررات كشورهاي استراليا، آلمان، امارات متحده عربي، اندونزي، ايالات متحده آمريكا، بحرين، سوئيس، فرانسه، مالزي و مصر تشريح شده است.

منبع : دنیای اقتصاد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.