نرم افزارحسابداری صدگان

حسابداران به ياري بنگاه‌هاي كوچك مي‌آيند.

0 726

حسابداراپ

انجمن حسابداران رسمي و خبره انگلستان (ACCA) با برپايي يك گردهمايي جهاني، موضوع حمايت از بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط را مورد بحث و بررسي قرار داد.

در اين گردهمايي، از دولت‌ها خواسته شد تا از بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك حمايت كنند.

.
بر اين اساس در اين گردهمايي جهاني جديد، از دولت‌ها و نهادهاي تدوين كننده مقررات در سراسر جهان خواسته شد تا از بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط (SMEs) كه در انجام سرمايه‌گذاري با دشواري‌هايي مواجه بوده‌اند و حتي پس از گذر از بحران اقتصادي اخير، كماكان در شرايطي آسيب‌پذير قرار دارند، حمايت شود.

.
در اين گردهمايي جهاني كه توسط انجمن حسابداران رسمي و خبره انگلستان (ACCA) در راستاي حمايت از بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط (SMEs) تشكيل شده بود، گفته شد كه نقش دولت‌ها در اين زمينه كاملا روشن است. دولت‌ها بايد بخش مربوط به بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط (SME) را در كل اقتصاد شناسايي كرده، از آن پشتيباني و حمايت كنند و اطمينان حاصل كنند كه در خط‌مشي‌ها و چارچوب‌هاي تدوين مقررات، نيازهاي بنگا‌ه‌هاي كوچك مورد توجه قرار گرفته است.

.

همچنين نياز بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط در نگاه به آينده و توجه دقيق به تغييرات بازار به منظور حفظ سهم آنها از بازار، مورد تاكيد قرار گرفت. يادآور مي‌شود به دليل كند شدن روند اعطاي تسهيلات توسط بانك‌ها و بالا رفتن هزينه وام، بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط، سطح سرمايه‌گذاري‌هاي خود را كاهش داده‌اند كه اين امر ممكن است منجر به آسيب‌پذير شدن آنها در آينده شود. اين بنگاه‌ها براي اين كه شرايط رقابتي خود در آينده را حفظ كنند، بايد نگاهي فراتر از شرايط ركود اقتصادي كنوني داشته باشند.

پندار سیستم

.
در اين گردهمايي كه نمايندگاني از ۱۷ كشور جهان در آن حضور داشتند و در آن به موضوع بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط از ديد جهاني نگاه شد، تعدادي از موضوعات كليدي كه بايد در سال جديد مورد توجه قرار گيرند مطرح شده است.

.
اين موضوعات عبارتند از:

چگونه كسب و كارها با جهاني شدن كنار خواهند آمد، چالش برنامه‌ريزي جانشيني، تغيير در فناوري و اين كه در شرايطي كه بسياري از مالكين يا مديران بنگاه‌هاي‌ اقتصادي كوچك و متوسط فاقد مهارت يا تجربه مديريت هستند، چگونه حسابداران مي‌توانند با ارائه‌ خدماتي، آنان را براي مواجهه با اين موضوعات ياري كنند.

.
آقاي مارك گلد دبير اين گردهمايي كه رييس قبلي انجمن حسابداران رسمي و خبره انگلستان بوده است، در اين باره گفت: اكنون برهه زماني حساسي براي بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط است. اگرچه بسياري از اين بنگاه‌ها، در اين شرايط اقتصادي دشوار، مقاومت در خور تحسيني از خود نشان داده‌اند، اما به پشتيباني بيشتر دولت‌ها و نهادهاي تدوين كننده مقررات كه كمتر به نيازهاي آنان مي‌پردازند و بيشتر تمركزشان بر شركت‌هاي بزرگ تر و بورسي است، نياز دارند.

.

با توجه به اين كه در غالب اقتصادهاي جهان، بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط، بيش از ۹۵ درصد بنگاه‌هاي اقتصادي را تشكيل مي‌دهند و بيش از نيمي از اشتغال را ايجاد كرده‌اند، بنابراين داراي نقش حياتي در احياي اقتصادي هستند و بايد به آنها اولويت داد.

.
اين گردهمايي كه از ديدگاه انجمن حسابداران رسمي و خبره انگلستان از حيث توجه به بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و متوسط از ديد جهاني، در نوع خود منحصر به فرد است، اين موارد را با جزئيات بيشتر و براي در نظر گرفتن اقدامات آتي، در آينده مورد بحث بيشتر قرار خواهد داد. 

منبع : دنیای اقتصاد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.