نرم افزارحسابداری صدگان

غیرقانونی بودن حق بیمه از ۴ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بنگاه‌ها

0 574

حسابداراپ

دبیرکل کانون شرکت‌های خدماتی کشور از نامه‌نگاری با وزارت اقتصاد و سازمان تامین‌اجتماعی درباره غیرقانونی بودن دریافت حق بیمه از چهار درصد مالیات بر ارزش‌افزوده سهم بنگاه‌ها خبر داد.

.
داود جوانی با انتقاد از عملکرد سازمان تامین‌اجتماعی در خصوص نحوه دریافت حق بیمه از چهار درصد مالیات برارزش‌افزوده سهم بنگاه‌ها گفت: با وجود صراحت قانونی و همچنین چندین مورد مکاتبه و نظر صریح سازمان امور مالیاتی و معاونت مالیات بر ارزش‌افزوده مبنی بر غیرقانونی بودن مطالبه حق بیمه نسبت به چهار درصد مالیات برارزش‌افزوده متاسفانه برخی از شعب سازمان تامین‌اجتماعی به این رویه مغایر با قانون ادامه می‌دهند.

 .

دبیرکل کانون کارفرمایان خدماتی کشور اظهار داشت: در مواردی نیز از سوی شعب تامین‌اجتماعی اقدام به صدور اجراییه برای وصول حق بیمه چهار درصد مالیات برارزش‌افزوده شد که با اعتراض کانون، انجمن‌های سراسر کشور و همچنین شرکت‌های عضو مواجه شد.

 .

پندار سیستم

جوانی ادامه داد: این در حالی است که در اعلام نظر آخر معاونت مالیات برارزش‌افزوده نیز بر تخلف سازمان تامین‌اجتماعی از قانون تاکید شده است.

 .

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اجرای قانون در مورد کارفرمایان خدماتی، مکاتبات با سازمان تامین‌اجتماعی برای رفع مشکلات به وجود آمده ادامه دارد.این مقام مسوول کارفرمایی تصریح کرد: در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده تاکید شده که دریافت عوارض و بیمه از کارفرمایان خدماتی ممنوع است و در این ارتباط کارفرمای خدماتی باید مالیات بر ارزش‌افزوده را از طریق ارایه فاکتور به بنگاه طرف قرارداد پیگیری کند.

 .

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.