نرم افزارحسابداری صدگان

موجودی انبار وثیقه می‌شود.

2 855

حسابداراپ

طرح پذیرش موجودی انبار واحدهای تولیدی به عنوان وثیقه بانکی در حالی در کارگروه حمایت از تولید مطرح شده که صنایع کشور با مشکلات عدیده‌ای برای دریافت تسهیلات  دست و پنجه نرم می‌کنند.

.
طرح پذیرش قبوض انبار کارخانه‌ها به عنوان وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات در جلسه‌ای با حضور نمایندگان سیستم بانکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای کارگروه حمایت از تولید مطرح شده است. در این راستا مقرر شده آیین‌نامه لازم برای این طرح طی دو ماه آینده توسط کمیته‌ای با حضور نمایندگان سیستم بانکی، وزارت نفت، بخش‌خصوصی و وزارت اقتصاد تهیه شده تا آیین‌نامه مورد نظر برای تصویب به کارگروه حمایت از تولید ارایه شود.

.
سیاست‌های انقباضی بانک‌ها  صنایع را به بحران کشانده

این طرح در حالی مطرح شده که صنایع کشور در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، سیاست‌های انقباضی بانک‌ها طی یکی دو ماه اخیر تشدید شده است. ظاهرا گذاشتن وثیقه ملکی تولید هم برای بانک‌ها کارگشا نبوده چه آنکه بانک هم برای وصول مطالبات خود به دنبال نقدینگی سهل‌الوصول است.

پندار سیستم

.
آیین‌نامه در دست تدوین

عضو کارگروه حمایت از تولید از تهیه طرحی به منظور پذیرش موجودی انبار واحدهای تولیدی به عنوان وثیقه بانکی خبر داد و گفت که آیین‌نامه اجرایی این طرح طی دو ماه آینده تدوین خواهد شد.

.
آرمان خالقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان سیستم بانکی، وزارت صنعت و اعضای کارگروه حمایت از تولید، طرح پذیرش قبوض انبار کارخانه‌ها به عنوان وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات مطرح شد.

.
وی تصریح کرد: در این راستا مقرر شد آیین‌نامه لازم برای این طرح طی دو ماه آینده توسط کمیته‌ای با حضور نمایندگان سیستم بانکی، وزارت صنعت، بخش‌خصوصی و وزارت اقتصاد تهیه شود. وی افزود: این آیین‌نامه برای تصویب به کارگروه حمایت از تولید ارایه خواهد شد.

.
منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. پویا حجتی می گوید

    با سلام
    اگر موجودی انبار تولید کنندگان کمتر از حد نصاب وثیقه اولیه باشد و یا موجودی به صفر برسد نحوه برخورد با وثیقه در دراز مدت چیست؟
    با تشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    به نظرم اين گونه موارد درآيين نامه اجرايي (كه قراراست تنظيم شود) ديده مي شود.
    موفق باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.