نرم افزارحسابداری صدگان

عدم ارائه تسهيلات به متخلفان گمركي

0 521

حسابداراپ

 گمرك جمهوري اسلامي ايران با صدور اطلاعيه‌اي، ضمن تأكيد بر ارائه حداكثر تسهيلات به فعالان اقتصادي خوشنام، اعلام كرد: از ابتداي مهرماه سال‌جاري به متخلفان گمركي تسهيلات ارائه نمي‌كند به گزارش روابط عمومي گمرك ايران در اين اطلاعيه آمده است: در گمرك نوين، نظارت و كنترل فعاليت ها و فرآيندها بايد به صورت هدفمند و برنامه‌ريزي‌شده صورت گرفته تا زمينه تخصيص بهينه منابع و امكانات فراهم شود.

در اين راستا نظارت و ارزيابي فعاليت خدمت‌گيرندگان از گمرك جزء برنامه‌هاي اساسي اين سازمان محسوب شده و براساس آن مشتريان طبقه‌بندي و طبق وضعيت هر طبقه، از انواع تسهيلات قابل ارائه گمرك بهره‌مند مي‌شوند. فعالين اقتصادي خوشنام و متخلفان گمركي دو طبقه مهم از مشتريان گمرك مي‌باشند كه بايد براي ارائه خدمات متمايز به ايشان برنامه‌ريزي كرد.

.

فعالين اقتصادي خوشنام از انواع تسهيلات و خدمات قابل ارائه گمرك، وفق ضوابط و مقررات مربوطه و براساس بسته حمايت از توليد گمرك جمهوري اسلامي ايران نظير: ترخيص كالا با اخذ ضمانت‌نامه بانكي، ترخيص نسيه قطعات و مواد اوليه، اخذ تضمين بيمه‌اي، ايجاد سرويس ارزيابي ويژه براي واحدهاي توليدي، اولويت در ايجاد انبارهاي اختصاصي, هدايت اظهارنامه‌هاي وارداتي واحدهاي توليدي و صادركنندگان نمونه به مسيرهاي سبز و زرد و انجام تشريفات ((ارزيابي در محل)) براي كالاهاي صادراتي، بدون محدوديت زماني و مكاني برخوردار مي‌شوند.

.

در مورد متخلفان گمركي (كساني كه داراي هرگونه تخلف در گمرك باشند)، خدمات به آنها بدون ارائه تسهيلاتي كه قانون‌گذار برعهده گمرك گذاشته است صورت مي‌گيرد كه منجر به افزايش دقت و نظارت در انجام تشريفات گمركي براي اين طبقه از مشتريان گمرك مي‌باشد. از اين‌رو اعلام مي‌دارد گمركات كشور از تاريخ ۱/۷/۱۳۹۰ در ارائه خدمات به متخلفان گمركي اقداماتي به شرح زير اعمال خواهند كرد:

۱- عدم پذيرش ضمانت‌نامه بانكي براي حقوق ورودي كالاها

۲- عدم ارائه مجوز ورود موقت

پندار سیستم

۳-هدايت كليه اظهارنامه‌هاي اين گروه از مشتريان به مسير قرمز

۴- عدم ارائه تسهيلات (ارزيابي در محل) براي كالاهاي صادراتي

۵- عدم پذيرش تضمين بيمه‌اي در مورد شركت‌هاي حمل‌ونقل داراي پرونده تخلف

.

لازم به يادآوري است فهرست متخلفان گمركي توسط كميته‌‌اي در حوزه ستادي گمرك احصاء و توسط معاونت حقوقي جهت اجرا به گمركات اجرايي ابلاغ خواهد شد.

.

همچنين اسامي مرتكبين تخلفات گمركي به سازمان امور مالياتي جهت بررسي وضعيت مالياتي ايشان و به سيستم بانكي و شركت رتبه‌بندي اعتباري جهت در نظر گرفتن نحوه ايفاي تعهدات نامبردگان اعلام خواهد شد.

.

منبع : سايت گمرك

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.