نرم افزارحسابداری صدگان

نصب دستگاه هاي pos الزامي است

2 895

حسابداراپ

رييس کل سازمان امور مالياتي گفت: نصب دستگاه هاي POS در واحد هاي صنفي الزامي است تا مبادلات اقتصادي به خوبي رهگيري و ماليات بر ارزش افزوده دريافت شود. به گزارش رسانه مالياتي ايران به نقل از بيما (خبرگزاري بانک و بيمه)، علي عسکري با اعلام اين که در دوره اخير چهار ميليون و ۴۰۰ هزار اظهارنامه مالياتي دريافت شده است، گفت:

پندار سیستم

يک ميليون و ۹۱۶ هزار اظهار نامه به صورت الکترونيکي دريافت شد که نشان مي دهد که ۴۰ درصد از مردم از الکترونيکي شدن کار استقبال کرده اند. وي افزود : در استان قزوين همه اظهار نامه ها به صورت الکترونيکي ارائه شده است، اما در استان تهران استقبال از اين طرح، چندان رضايت بخش نبوده است. وي گفت: در برخي استانهاي کشور مثل استان قزوين ۱۰۰ درصد اظهارنامه ها الکترونيکي تنظيم شد و در استان هاي قم ، گيلان ، آذربايجان غربي بيش از ۹۵ درصد اظهارنامه ها الکترونيکي بود. عسکري درباره علت استقبال نکردن تهراني ها از طرح تنظيم اظهارنامه مالياتي الکترونيکي گفت: چون بخش زيادي از فعاليت هاي اقتصادي و تجاري کشور در تهران متمرکز است بنا بر اين شناسايي مؤديان مالياتي پيچيده تر است و علاوه بر اين تهراني ها خوب ماليات نمي دهند. وي از اجراي طرح شناسايي مؤديان جديد مالياتي خبر داد و افزود: سازمان امور مالياتي کشور در اين طرح اطلاعات دقيق مؤديان را از دستگاهها و سازمانهاي مرتبط کشور دريافت مي کند. رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور به روز شدن دريافت اطلاعيه ها و اسناد خريد و فروش مؤديان مالياتي را از ديگر اقدامات اين سازمان دانست و گفت: تمام اطلاعيه هاي سال گذشته ثبت و علاوه بر اين تمام اطلاعيه هاي امسال نيز دريافت شده است ، اين مسئله به تشخيص و رسيدگي سريع مالياتي کمک مي کند. رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور درباره روند اجراي طرح آموزش مؤديان مالياتي گفت: هم اکنون مؤديان مالياتي که اشخاص حقوقي با گردش مالي بيش از ۱۰۰ ميليون تومان هستند بايد براي گذراندن دوره آموزشي مراجعه کنند و آنان از مهر امسال مکلف به اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده اند. عسگري همچنين از آغاز مرحله دوم طرح جامع مالياتي خبر داد و افزود: طولاني ترين مرحله اجراي طرح جامع مالياتي مرحله دوم است که اين مرحله از ۲ ماه پيش آغاز شده است. وي گفت: در مرحله دوم طرح جامع مالياتي قرار است برنامه نرم افزاري براي الکترونيکي کردن دريافت اظهارنامه هاي مالياتي و اطلاعات مؤديان تنظيم شود و از اواسط سال آينده نيز اين طرح به صورت آزمايشي اجرا خواهد شد. رييس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت : مجموع درآمدهاي ماليات مستقيم و غيرمستقيم در پنج ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد داشته و ۸۷ درصد رقم پيش بيني شده در بودجه را محقق کرده است. عسکري افزود: تا پايان مرداد امسال در بخش ماليات مستقيم ۲۸ درصد در مقايسه با سال قبل رشد داشتيم و ۹۱ درصد رقم هدفگذاري شده در بودجه امسال در اين بخش محقق شده است. رييس کل امور مالياتي کشور همچنين با اشاره به اينکه ماليات بر کالا و خدماتي نيز تا پايان مرداد ۵۲ درصد رشد نشان مي دهد افزود: آمارها نشان مي دهد ۷۳ درصد رقم پيش بيني شده بودجه کشور در بخش ماليات بر کالا و خدمات نيز محقق شده است.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. ارش می گوید

    با این وضع خوب بازار و تصمیم قشنگ دارایی باید دیگه بریم چوپانی کنیم بنده موبایل فروشی دارم و با این وضع باید برم چوپانی کنم

  2. یکتا می گوید

    متاسفانه علی رغم بدی بازار ورکود حاکم در آن،اداره مالیات که توسط خود دولت اداره میشوند وخود دولت اذعان به رکود و بدی وکم شدن درامد وافزایش هزینه ی مردم دارد ولی متاسفانه هرسال مالیات مردم را افزایش میدهند وباعث بسته شدن وتعطیلی بسیاری از مغازه ها شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.