نرم افزارحسابداری صدگان

دستورالعمل شماره ۳ کميته فني ايجاد وحدت رويه سازمان تأمين اجتماعي در خصوص ابلاغ رأي شماره ۱۸۳۱ ديوان عدالت اداري در مورد نحوه محاسبه حق بيمه شاغل بازنشسته

16 7,063

حسابداراپ

سازمان تأمين اجتماعي دستورالعمل شماره ۲۱۱۰۶ مورخ ۶/۸/۸۸ را به شرح زير اعلام نموده است:
با توجه به جلسه مورخ ۶/۷/۱۳۸۸ کميته فني ايجاد وحدت رويه و موارد مطرح شده در جلسه مذکور که به تاييد نمايندگان معاونت فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي نيز رسيده است

پندار سیستم

بدينوسيله دستورالعمل شماره ۳ کميته فني ايجاد رويه شرح زير جهت اجراء ابلاغ مي‌گردد. در خصوص بازنشسته‌هاي مشمول تأمين اجتماعي مقرر گرديد طبق رأي ديوان عدالت اداري به شماره ۱۸۳۱ مورخ ۲۲/۹/۱۳۷۸ که بشرح زير مي‌باشد عمل گردد و در صورتيکه شاغل بازنشسته به شغلي که قبل از بازنشستگي در آن محل به آن شغل اشتغال داشته، اشتغال يابد، مشمول حق بيمه و در ساير موارد غيرمشمول تلقي مي‌گردد.

رأي ديوان: به استناد بند ۱۵ ماده ۲ قانون تأمين اجتماعي بازنشستگي عبارت است از عدم اشتغال بيمه شده به کار به سبب رسيدن به سن بازنشستگي مقرر در اين قانون و با توجه به اينکه حق بازنشستگي براي کسي که بازنشسته مي‌شود يک امر مسلم و محرز است و اشتغال به کار جديد براي تأمين هزينه‌هاي زندگي و يا بهره‌رساني از تخصص منافاتي با آن ندارد و مفاد فوق در مقام نفي يا اثبات اشتغال پس از بازنشستگي در کاري ديگر به منظورهاي ياد شده نيست، بلکه فقط تعريف بازنشستگي نسبت به کاري است که شاغل بازنشسته قبل از بازنشستگي به آن اشتغال داشت.

محل تبلیغ شما

16 نظرات
  1. مرادی می گوید

    باسلام – اگربازنشسته ای غیراز تامین اجتماعی درمحلی دیگرکارکند می تواند عضوبیمه تامین اجتماعی گرددودفترچه بیمه اخذ نماید یاخبر؟

  2. مدیر سایت می گوید

    ضمن عرض سلام

    باتوجه به اينكه بازنشسته ي غير تامين اجتماعي از مزاياي بازنشسته اي خود برخوردار است به نظر بنده عضويت وي در سازمان تامين اجتماعي مزيتي ندارد و البته اين سازمان حق بيمه اي براي چنين بازنشستگاني كه حكم آنها ارائه شود در نظر نمي گيرد و قراردادهايشان مشمول بيمه نخواهد بود.

    بااحترام

  3. آزاد می گوید

    با عرض سلام اينجانب حدود ۴ سال است كه بيمه ي اختياري شده ام و حدودا ۴۹ سال سن دارم و مدرك مهارت فني حرفه اي دارم آيا از اين مزاياي بيمه ي وزارت كار و امور اجتماعي مي توانم استفاده نمايم.
    با تشكر

  4. مدیرسایت می گوید

    بااهداء سلام
    يكي از مواردي كه مشمول بيمه ي اختياري نيستند ، استفاده از مزاياي بيمه بيكاري است ولي بنظرم در قبال ساير مزايا محدوديت خاصي نداريد.
    لطفا سوالتان را براي ارزيابي بيشتر در بخش قوانين اين سايت مطرح كنيد:
    http://www.acclearn.com/forum/index.php
    باتشكر و احترام

  5. رسول می گوید

    سلام.
    اینجانب مدیرعامل شرکتی هستم که فقط یک کارمند دارم و آن هم بازنشسته کشوری است. حال ما برای ایشان حق بیمه پرداخت نکردیم و برای حسابرسی از طرف تامین اجتماعی قرار است بیایند . ما چه مدارکی باید آماده کنیم ؟
    در ضمن برای سال ۸۶ و ۸۷ فقط حقوق پرداختی در دفاتر ثبت گردیده است.
    از تلاش و همکاری شما کمال تشکر را داریم.

  6. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    نحوه پرداخت شما به ايشان چگونه است؟
    قراردادي في مابين داريد؟

  7. پاسخ فوری فوری می گوید

    ایا یک مدیر عامل که با ۲۵ سال بازنشسته تامین اجتماعی می باشد می تواند در مکانی دیگر کار کند و حقوق بازنشستگی آن قطع نشود؟

  8. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به متن همين موضوع توجه كنيد.

  9. فرشیمراد می گوید

    آیارای ۱۸۳۱مورخ ۲۳/۰۹/۱۳۷۸ ابطال شده سازمان تامین اجتماعی خلاف رای عمل میکند واعلام ابطال رای راعنوان میکند

  10. احمد می گوید

    با سلام وخسته نباشید
    اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم آیا می توانم به کاری به غیر ازکاری که ازآن بازنشسته شدم مشغول بشم زیرا طبق رای دیوان عدالت اداری به شماره ۱۸۳۱ مورخه ۱۳۷۸/۹/۲۲ بعد از تعریف بازنشستگی به روشنی گفته است اشتغال به کار جدید برای تامین هزینه های زندگی ویا بهره رسانی از تخصص منافاتی با آن ندارد ومفاد فوق در مقام نفی یا اثبات اشتغال پس از بازنشستگی در کاری دیگر به منظورهای یاد شده نیست بلکه فقط تعریف بازنشستگی نسبت به کاری است که شاغل بازنشسته قبل از بازنشستگی به آن اشتغال داشت که سازمان تامین اجتماعی دستورالعمل شماره ۲۱۱۰۶ مورخه ۸۸/۸/۶ ابلاغ گردید باتشکر فراوان

  11. جوان می گوید

    با عرض سلام و ادب ؛
    تعدادی از همکاران که بازنشسته تامین اجتماعی در شهرستان … میباشند بدلیل نیاز شرکت مجددا بصورت مشاور و ناظر در دعوت بکار گردیده اند . اما تامین اجتماعی استان مبادرت به مسدود و قطع نمودن حقوق مستمری آنها نموده است در حالی که قطع نمودن حقوق بایستی توسط مقام قضایی صورت پذیرد (به گفته وکیل آنها) . لطفا راهنمایی و راهکارهای قانونی را بطور واضح اعلام فرمایید .

  12. حسن مددی می گوید

    قطع مستمری

  13. مهدی محمدی می گوید

    آیا کارگری که در اثر تخلف در خارج از محل کاربا رای دادگاه بازداشت شده است میتواند از بیمه بیکاری استفاده نماید؟

  14. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    شرایط اخذ بیمه بیکاری در قانون آن بخوانید.

  15. محمد می گوید

    یارای ۱۸۳۱مورخ ۲۳/۰۹/۱۳۷۸ ابطال شده سازمان تامین اجتماعی خلاف رای عمل میکند واعلام ابطال رای راعنوان میکند

  16. سلام می گوید

    اگر شخصی با سمت مدیر عامل بازنشسته گردد و پس از مدتی شرکت منحل و همان شخص ذکر شده به عنوان مدیر تسویه از طرف مجمع انتخاب شود ، آیا مشمول پرداخت حق بیمه می باشد. در ضمن مدیر تسویه بدون حقوق می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.