نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۸۶۸۸۲م۸۷/۸/۲۸(اجراي ماليات بر ارزش افزوده در رابطه با خدمات بيمه)

7 7,278

حسابداراپ

در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و با عنايت به جلسات متعدد برگزار شده توسط سازمان امور مالياتي كشور با بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و شركتهاي بيمه، در رابطه با تكاليف قانوني اين دسته از شركتها اعلام ميدارد:

پندار سیستم


به استناد مقررات قانون موصوف، ارائه خدمات در ايران در قبال مابه ازاء، به استثناي موارد معاف مصرح درماده ۱۲ قانون ياد شده مشمول پرداخت ماليات و عوارض موضوعه مي باشد و به استناد ماده قانوني مذكور هيچگونه معافيتي براي خدمات بيمه اي تصريح نشده است.
بنابراين ارائه كليه خدمات بيمه اي مشمول پرداخت ماليات و عوارض موضوعه مي باشد، لذا با توجه به اينكه جلسات برگزار شده با بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و شركتهاي بيمه و توافقات به عمل آمده در چارچوب قانون صرفاً به منظور تسهيل در اجراي قانون موصوف بوده است، بار ديگر تصميمات متخذه به منظور اجراي قانون موصوف توسط شركتهاي بيمه و بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران به شرح زير متذكر مي گردد.
۱- انواع خدمات بيمه و فروش بيمه نامه مأخذ شمول ماليات و عوارض موضوع قانون صدرالاشاره خواهند بود
۲- تاريخ تعلق ماليات و عوارض بيمه ها (اعم از نقدي و تعهدي)، تاريخ صدور بيمه نامه مي باشد.
۳- بيمه نامه صادره در حكم صورتحساب موضوع ماده ۱۹ قانون موصوف تلقي مي گردد.
۴-معافيت هاي مناطق آزاد تجاري و ويژه اقتصادي بر اساس قوانين و مقررات مربوط قابل اعمال خواهد بود
بديهي است با توجه به تاريخ اجراي قانون ماليات برارزش افزوده، مقررات فوق الذكركه در جلسات گذشته نيز توسط اين سازمان تبيين گرديده، از تاريخ ۱/۷/۱۳۸۷ لازم الاجرا بوده است.

علي اكبر عرب مازار

محل تبلیغ شما

7 نظرات
  1. مرتضی طاهری می گوید

    با عرض سلام نماینده بیمه هستم چندتا سوال برایم پیش آمد درصورت امکان جواب دهید سپاسگزارم۱-اینکه نمایندگان بیمه جزو کدام بند از الف،ب،ج میشوند گروه و نوع فعالیت کدام میشه۲-ارزش افزوده چگونه محاسبه میگردد مگر نباید ارزش افزوده بیمه ای که افزوده شده را بگیرند چرا مالیات بهشهر از کل کارمزد ۶%را میگیرند پس بحث هزینه حقوق کارمند چی میشه ۳%مالیات بدیم ۶%ارزشش افزوده بدیم هزینه خروجی میره پس برای ما چی بمونه ۳-ازهمه مهمتر آیا پول و یا کارمزد حاصل از بیمه عمر هم ارزش افزوده دارد اگر داشته باشد جای بحث هست چون بیمه عمر روند پرداخت ثابت و مشخص دارد که بیمه گذار پرداخت میکند وبعداز مدت معین پول خودش میگیرد من نماینده چه افزوده ای از او میگیرم که بخوام مالیات ارزش افزوده بدم تازه در بحث مالیلت مگر ۶میلیون درآمد در سال معاف از مالیلت نیست چرا ازما تماما مالیات میگرند بیصبرانه منتظر جواب هستم ۰۹۱۱۲۵۱۹۵۴۹

  2. علي می گوید

    سلام جناب مرتضی خان
    ۱ – یک بار دیگر به مجوز خود نگاه کنید ، اگر نماینده هستید مشمول بند ( الف ) ماده ۹۶ می باشید .
    ۲- به واحد مالیاتی ارزش افزوده خود مراجعه و سوال خود را آنجا طرح که یقینا” پاسخ خوبی می گیری . در هرصورت قانون است و تا جایی که اطلاع دارم همه همکارانتان برابر آنچه که قانون مقرر کرده انجام می دهند
    ۳ – برای جنابعالی نوشتم بالاخره قانون است و باید اجرا شود ، شاید در اصلاحیه هایی نظرتان تامین شود .
    توضیح اینکه مالیات یر ارزش افزوده با مالیات بر درآمد ( که به آن معافیت مالیاتی پایه – برای سال ۹۱ مبلغ ۶۶۰۰۰۰۰۰ ریال تعلق می گیرد ) دو مقوله جدا از هم بوده و از لحاظ محتوی و رفتار مشمولان با یکدیگر متفاوت می باشد .
    خداحافظ /

  3. جمشیدی می گوید

    سلام در قوانین مدنی بیمه امده است که بیمه های عمر ان بخش از درامد که به بیمه عمر تعلق میگیرد شامل مالیات بر درامد نمی شود . این درست است و همه بیمه ها بر روی آن مانور می دهند . اما ؟
    آیا واقعا در سازمانها به صورت اجرایی ان بخش از درامد که مربوط به بیمه عمر هست معاف از مالیات بر درامد است ؟ من موارد متناقضی را مشاهده کرده و قصد دارم که پاسخ شما را استناد قرار داده که این اشتباه ادامه پیدا نکرده و اینگونه اطلاعات غیر اجرایی به مردم منتقل نگردد .
    این جانب قصد دارم در کلاسهای اموزشی در صورت برداشت اشتباه از این بند قانونی و یا اجرایی نبودن ان در عمل به شرکت کنندگان این موضوع را منتقل کرده تا در مشاوره های خود اطلاعات غیر صحیح را منتقل ننمایند.
    ممنونم

  4. علي می گوید

    سلام جناب جمشیدی
    در مجموع ، نظرتان را به قسمت اخیر ماده ۱۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم جلب می کنم شاید به خواسته تان برسید .
    موفق باشید /

  5. کیومرث می گوید

    سلام نمایندگان عمر هم شامل مالیات ارزش افزوده می شوند

  6. موسوی می گوید

    شرکت مادر از پرداخت مالیات ارزش افزوده استنکاف میکنه بنده نماینده شرکت بیمه هستم و اداره مالیات هم میگه مودی شما هستید در صورت عدم پرداخت عواقبش گریبان گیر خودت میشه ، چکار باید بکنم

  7. a.l می گوید

    سلام وقت بخیر من قبلا نماینده شرکت بیمه بودم و مهرسال گذشته انصراف دادم درطول سه سال با وجود پی گیری های زیاد نه تنها ارزش افزوده به من پرداخت نشده بلکه مبلغی هم برای ارزش افزوده ازکارمزدم می خواهند کسرکنند (من خودم درسامانه ثبت نام کرده بودم )
    ۱- آیاشرکت بیمه گرمی تواندمستقیما مالیات برارزش افزوده من راراپرداخت کند؟(کدام قانون ویابخشنامه )
    ۲-شرکت بیمه گروقتی ارزش افزوده به نماینده پرداخت نمی کند چطور باید اقدام کرد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.