نرم افزارحسابداری صدگان

کسر حق بیمه از اضافه‌کار بر اساس قانون تأمین‌اجتماعی الزامی است.

0 396

حسابداراپ

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه کسر حق بیمه از اضافه‌کار بر اساس قانون تأمین‌اجتماعی الزامی است، اظهار داشت: بخشنامه‌ای که اخیرا به دستگاه‌های دولتی ارسال شده است نیز بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری صادر شده و به نظر می‌رسد که در این رابطه با ابهام قانونی مواجه هستیم.


پندار سیستم

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسن زدا افزود: عدم کسر حق بیمه از اضافه‌کاری کارکنان دولت باعث کاهش مستمری دریافتی آنان در زمان بازنشستگی و همچنین کاهش حق سنوات پایان خدمت کارمندان خواهد شد.
وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بر اساس میانگین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در دو سال منتهی به بازنشستگی محاسبه می‌شود، ادامه داد: بنا بر این حقوق بازنشستگی کارمندانی که طی سال‌های متوالی مشمول کسر حق‌بیمه از اضافه‌کار بوده‌اند و سال‌های پایانی خدمت را سپری می‌کنند با اجرای این قانون کاهش خواهد یافت.
زدا تصمیم اتخاذ شده مبنی بر عدم کسر حق بیمه از اضافه کار را در راستای اصلاحات پارامتریک و پیش‌گیری از بروز مشکلات بزرگ‌تر در آینده دانست و گفت: با گذشت حدود ۶۰ سال از فعالیت صندوق‌های بیمه‌گر در ایران نیازمند بازنگری در برخی قوانین و انجام اصلاحات پارامتریک هستیم تا در آینده نیز تداوم فعالیت و خدمت‌رسانی صندوق‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر باشد.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر با دو قانون در رابطه با کسر حق بیمه از اضافه‌کار کارمندان دولت مواجه هستیم و برای رفع این ابهام مراجع تصمیم‌گیری اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهند.
وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون نفر از کارمندان دولت تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و تصمیم‌گیری در این رابطه، میزان حق بیمه و حقوق بازنشستگی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.