نرم افزارحسابداری صدگان

تغييرات جديد برای حسابداران: برقراری تعادل ميان كار و زندگی، ارتباط با مشتری و انعطاف‌پذيری

0 1,260

حسابداراپ

ویروس کرونا دنیای ما را به‌شدت متحول کرده است. از زندگی و کار گرفته تا مدارس و اجتماعات، تقریباً هیچ چيز مانند گذشته نیست. تمام صنایع آموخته‌اند که باید سازگار شوند تا بتوانند بقا داشته باشند.

برخی حتی به اتخاذ سریع مدل‌های کار از راه دور کار و فناوری‌های جدید روی آوردند. در حالی که ما به‌آرامی دفاتر خود را بازگشایی می‌کنیم، بايد فكر كنيم چه عناصری را از خود دور كنيم و کدام حالت را برای بقای کسب‌وکار خود انتخاب ‌کنیم؟ تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از برنامه‌ها و سیستم‌هایی استفاده می‌کردند که حسابدار باید به صورت حضوری و در محل کار از آن‌ها استفاده می‌کرد، از جمله ثبت حساب‌های پرداختنی و تهیه‌ی صورت مغایرت بانکی . اما پس از  همه‌گیری، کارشناسان مالی و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک قادر به دسترسی به دفاتر خود نبودند. تمام داده‌ها، دفاتر، سهام و سایر موارد کاملاً غیرقابل‌دسترسی شد. برای ادامه‌ی فعالیت‌های  کسب‌وکارها  اقدامات سریعی صورت گرفت. به نظر رسید بهترین رویه‌ی عمل، حرکت به سوی حسابداری مبتنی بر ابر است.

منظور از حسابداری مبتنی بر ابر استفاده از اینترنت به‌عنوان بستر انجام عملیات حسابداری است. این جهش تحول بزرگی در صنعت حسابداري هم برای مشتریان و هم براي حسابداران بود. اگرچه حسابداری ابری تغییری عمیق و نامطمئن به نظر می‌آمد، و صاحبان کسب‌وکارها از خود می‌پرسیدند آیا می‌توان به داده‌‌های مبتنی بر ابر اعتماد نمود؟ و اگر حسابداران در محل کار حضور نداشته باشند چگونه می‌توان از انجام کارها به شکل درست مطمئن شد؟ يا صورتحساب‌ها چگونه بدون صدور چک پرداخت شود؟ تمام این موارد به نظر دلهره‌آور و غیرقابل اتكا بود.

پندار سیستم

حسابداری ابري در واقع مزایای زیادی را برای صنعت حسابداری فراهم می‌کند، اما بسیاری از متخصصان حسابداری از آن استفاده نمی‌کنند. بدون توجه به موقعیت مکانی افراد، اعضا می‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. این امر به دلیل همه‌گیری ویروس در سطح جهانی که بیش‌تر متخصصان مالی و حسابداری را به کار از راه دور گمارده است، بسیار اهميت يافته است. ذخیره سازی مجازی در ابر، امنیت اطلاعات را در مقابل وقوع آتش‌سوزی، سیل، سرقت و یا بلایای دیگری که می‌تواند سوابق فیزیکی یا هارد دیسک را خراب کند، حفظ می‌کند.

معمولاً در صورت عدم موفقیت ابر اصلی، از آن نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌شود. اگر اشتباهات، سؤال یا نگرانی وجود دارد، مشاور یا مشتری می‌تواند داده‌های دیجیتال را دنبال کند و مشکل را پیدا و برطرف کند. (این امر همچنین از تقلب جلوگیری می‌کند). طراحان نرم‌افزار حسابداری ابری به طور مداوم ویژگی‌ها و تجربیات کاربران را به‌روزرسانی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها با کاربران، حسابداران شرکت‌ها و مؤسسات ارائه‌ دهنده‌‌ی خدمات حسابداری روابط نزدیکی دارند که به آن‌ها امکان می دهد  بلافاصله تغییرات مهم را ایجاد و پیاده‌سازی کنند. بنابراین شما همیشه بیش‌ترین بهره را از سیستم‌های حسابداري مبتنی بر ابر می‌برید از جمله قابليت به روزرسانی و دریافت برنامه‌های جدید. تغییرات اضافی برای حسابداران ایجاد شده است و این بحران فرآیندهای جدیدی را برای صنعت حسابداری به ارمغان آورد.

این امر همچنین به حسابداران كمك كرده است كه بیش از يك دفتردار باشند. حسابداران به مشاوران، کارگزاران و از همه مهم‌تر دوستان مشتریان تبدیل می‌شوند و تعریف روابط با مشتری را تغییر می‌دهند. مشتریان می‌توانند برای مشاوره در مورد واجد شرایط بودن استفاده از وام یا برنامه‌های حمایتی دولت از حسابداران سیستم ابری کمک بگیرند. برقراری ارتباط خوب با مشتریان حسابداران را به دوستان و مشاوران قابل اعتماد تبدیل می‌کند. زمانی که این بحران را پشت سر بگذاریم، روابطی که با مشتریان خود داریم قوی‌تر خواهد شد. البته این وظیفه‌ی شرکت يا مؤسسه است که بتواند محیطی را ایجاد کند که از این تحول در صنعت حسابداري پشتیبانی کند.

اختلال در سیستم حسابداری قریب‌الوقوع است و موفق ترین شرکت‌ها تغییر را از امروز آغاز می‌کنند. شرکت‌ها در حال رفع ناکارآمدی راه‌حل‌های مبتنی بر ابر هستند. وقتی بحران به پایان رسید، مشتریان مجدداً می‌خواهند به دفاتر مؤسسات ارائه دهنده‌ي خدمات حرفه‌اي مراجعه كنند و با کاركنان آن‌ها دیدار خواهندکرد اما بايد آن‌چه آموختيم را ادامه دهیم: يعني بهره برداری از فناوری و تحول در روابط انسانی. اين اميدواري وجود دارد كه اعتماد و پیوند حاصل از بحران کووید ۱۹ در سال‌های بعد با مشتریان ادامه یابد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.