نرم افزارحسابداری صدگان

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی برای سال ۱۳۹۸ بارگزاری شد(ویرایش ۱۲.۰.۱.۳)

1 24,782

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

مالیات مقطوع عملکرد ۱۳۹۸ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده (۱۰۰) اصلاحی مصوب ۹۴/۰۴/۳۱ قانون مالیات های مستقیم ابلاغ شد.جهت دریافت متن کامل بخشنامه اینجا کلیک کنید.


سازمان امور مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۸ اشخاص حقیقی ، اظهارنامه الکترونیکی و فرمهای مربوطه را منتشر کرد.

پندار سیستم

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خود اظهاری مودیان مالیاتی، اظهارنامه را در این سامانه قرار داده است که مودیان محترم مالیاتی، پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می بایست نرم افزار مذکور را دانلود و پس از تکمیل اظهارنامه، اقدام به ارسال نمایند.

با توجه به اینکه از این پس جهت تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مشاغل نیاز به نام کاربری و رمز عبور می باشد، در صورت فراموشی، در سامانه ثبت نام الکترونیکی اقدام به بازیابی آن نمایید.

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل تسلیم می باشد که بسته به شرایط واحد کسبی می بایست اطلاعات لازم در سامانه ثبت نام وارد شود. با وارد نمودن اقلام خواسته شده در نرم افزار، اطلاعات هویتی و واحد کسبی شخص حقیقی از سامانه ثبت نام دریافت و در اظهارنامه نمایش داده می شود.

نکته مهم: با عنایت به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۲۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ، تاریخ تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه می باشد.

تسلیم اظهارنامه با استفاده از اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام اقدام نمایند. اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شوند، غیرقابل ویرایش است به همین خاطر می بایست پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه مالیاتی از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده نمایید.

در خصوص واحدهای مشارکتی تنها تکمیل یک اظهارنامه کافی است و نیازی به ارایه اظهارنامه انفرادی به تفکیک شرکاء نمی باشد. اطلاعات شرکاء در واحدهای مشارکتی از سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگزاری خواهد شد لذا در صورت عدم ثبت اطلاعات لازم (از جمله اطلاعات شرکاء…) می بایست شریک اصلی نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت نام اقدام نماید.

* به اطلاع تمامی مودیان محترم اشخاص حقیقی می رساند،  به دلیل پایش و رعایت مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم در اعمال سقف معافیت سالانه در زمان دریافت اظهارنامه، خواهشمند است ارسال اظهارنامه الکترونیکی  واحد کسبی که تمایل دارید معافیت بیشتری به درآمد مشمول مالیات آن تعلق گیرد را در اولویت اول قرار دهید.

قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم دریافت و به دقت بررسی فرمایید. در ادامه اقدام به ارسال، که نهایی و قطعی تلقی می گردد نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود.

مودیانی که اظهارنامه خود را با امضای الکترونیکی ارسال می نمایند، در صورتی که پیغام خطا دریافت می نمایند می بایست اطمینان حاصل نمایند که وکالتنامه مالیاتی آنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده و همچنین گواهی الکترونیک آنها اعتبار تاریخی دارد.

مراحل ثبت و ارسال اظهارنامه های مالیاتی به شرح زیر می باشد:
• حصول اطمینان کاربر از اتصال رایانه به اینترنت
• مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان و دانلود اظهارنامه مربوطه
• نصب نسخه نرم افزار اظهارنامه مالیاتی
• ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار اظهارنامه مربوطه
• دریافت اطلاعات هویتی مودی از سامانه ثبت نام الکترونیکی
• تکمیل  جداول اطلاعاتی و مالی توسط مودیان

• چاپ و بررسی نسخه پیش نویس
• ارسال اطلاعات به سازمان امورمالیاتی کشور
• دریافت کدرهگیری
• صدور الکترونیکی قبض مالیاتی
• امکان پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی

صدور قبض مالیاتی مودیان

مودیان حقیقی می توانند هنگام ارسال اطلاعات اظهارنامه خود، از طریق نرم افزار اقدام به درخواست صدور قبض مالیاتی نموده، که از طریق لیست قبوض الکترونیکی مرتبط با اظهارنامه قابل رویت و پس از چاپ قبض مالیاتی می توانند از طریق بانک یا  سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات اقدام به پرداخت نمایند.

اخبار و اطلاعیه های مرتبط

الزام استفاده از اطلاعات کاربری (نام کاربری و رمز عبور ثبت نام الکترونیکی) برای تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مشاغل

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ایمان می گوید

    سلام کسی میدونه خطای could not convertvariant of type (string) into type double چی هست و چجوری برطرف میشه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.