نرم افزارحسابداری صدگان

وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از تراکنش‌های مشکوک بانکی

0 901

حسابداراپ

رییس کل سازمان امور مالیاتی از وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسی به عمل آمده، فرار مالیاتی این افراد شناسایی و برای آنان برگ تشخیص صادر شد. 

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد از مبارزه جدی و قاطعانه این سازمان با فرار مالیاتی خبر داد و با بیان اینکه مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: با اصلاح قانون مالیات های مستقیم و همچنین بهره مندی از اطلاعات جامع مالیاتی و دسترسی به اطلاعات هویتی، مالی، پولی و عملکردی مودیان، گام بزرگی در جهت مقابله با فرار مالیاتی در کشور برداشته شده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور نیز، روند رسیدگی به پرونده های کلان فرار مالیاتی را تسریع بخشیده به گونه ای که تنها در شش ماهه دوم سال ۹۵ با بررسی ۷۷ پرونده مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات تعیین و وصول نماید و این بدان معناست که شناسایی مودیان جدید جزو اولویت های اساسی سازمان است.

تقوی نژاد افزود: همچنین با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال ۹۵ و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود ۳۰۰ هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: با پیگیری و رصد فعالیت شرکت های صوری و غیرواقعی، توانستیم بیش از ۳۰۰۰ شرکت صوری را شناسایی و به مودیان معرفی کنیم.

وی همچنین از وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسی به عمل آمده، فرار مالیاتی این افراد شناسایی و برای آنان برگ تشخیص صادر شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.