نرم افزارحسابداری صدگان

بورس روند اصلاحی خود را پشت سرگذاشته است.

0 1,239

حسابداراپ

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار سهام روند اصلاحی خود را پشت سرگذاشته است و جذابیت قیمت سهام شرکتها می تواند بهانه مناسبی برای رشد کوتاه مدت شاخص و بازار باشد.


محمدرضا آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که معاملات بازار سرمایه این روزها با نوسان محدود قیمت‌ها، روزهای متعادلی را سپری می کند گفت: در صورتی که معامله گران ریسک حضور در بورس را قبول کنند و با دید بلند‌مدت در بازار حضور پیدا کنند، می توان به کسب سود در بورس نسبت به سایر بازارها امیدوار بود.

پندار سیستم

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل این ادعا عنوان کرد: یکی از این دلایل این است که حضور در بورس در بازده بلندمدت همیشه با کسب سود همراه بوده است. از سوی دیگر از ابتدای امسال تاکنون شاخص بورس و قیمت سهام شرکتها افت خود را کرده و  در حال حاضر قیمت سهام به سطح مطلوبی رسیده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بررسی سایر بازارها نشان می دهد احتمالا تا پایان سال شاهد رونق در بازارهایی مانند مسکن، طلا، سکه و ارز نباشیم؛ بنابراین بازار سهام می تواند به عنوان گزینه ای برای جذب نقدینگی و در پی آن سودآوری و رونق مطرح باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته باید بر این نکته تاکید کرد که بورس برای رونق پایدار به تحول بنیادی در اقتصاد و مولفه های داخلی نیازمند است که این اتفاق در کنار موضوعاتی همچون تاثیر کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی و نیز برخی گشایش‌های سیاسی می تواند بورس را در کانون توجهات برای سمرایه گذاری و ورود نقدینگی قرار دهد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بازار سهام روند اصلاحی خود را پشت سرگذاشته است و دلیلی برای ریزش دوباره بورس وجود ندارد گفت: جذابیت قیمت‌ سهام شرکتها پس از افت و کاهش از ابتدای سال تاکنون می تواند بهانه مناسبی برای رشد کوتاه مدت شاخص و قیمتها باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.