نرم افزارحسابداری صدگان

مجلس حدود و شروط ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را تعیین کرد

0 942

حسابداراپ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

 

پندار سیستم

 

به گزارش  فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان طرح دو فوریتی ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اعاده شده از شورای نگهبان با بررسی کردند.

وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر ماده واحده این طرح را برای تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح کردند:

ماده واحده – از تاریخ ابلاغ این قانون بکارگیری افرادی که در اجرای قانون و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

تبصره یک – مقامات مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌ترازان آنها و ایثارگران،‌فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه ناشی از اصل ۱۱۰ قانون اساسی از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

تبصره ۲ – دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند.

حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

تبصره ۳ – دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون آن دسته از افرادی که بر خلاف مفاد این قانون بکار گرفته شده‌اند را از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک نمایند.

پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

تبصره ۴ – کارکنان و اعضای هیأت مدیره مناطق آزاد تجاری – صنعتی نیز مشمول این قانون می‌باشند.

تبصره ۵ – تاریخ ابلاغ این قانون، ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۴/۸/۱۵ و ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری مصوب ۱۳۴۵/۳/۳۱، ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ نسخ می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.