نرم افزارحسابداری صدگان

۴۰ شرکت دانش بنيان مشمول معافيت هاي مالياتي شدند

510

حسابداراپ

 مديرکل دفتر تشخيص وحسابرسي مالياتي سازمان امورمالياتي کشور از معافيت مالياتي ۴۰ شرکت دانش بنيان درسال ۹۲ خبر داد.


به گزارش ايرنا، در نشست مشترک مديران معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري و مديران سازمان امورمالياتي و شرکت هاي دانش بنيان، فرآيند اجراي معافيت هاي مالياتي شرکت هاي دانش بنيان بررسي شد.

محمدتقي پاکدامن مديرکل دفترتشخيص وحسابرسي مالياتي در اين نشست گفت: بر مبناي قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان و ماده ۲۰ آيين نامه اجرايي آن، درآمدهاي شرکت ها و موسسه هاي دانش بنيان ناشي از قرارداد وفعاليت هاي تحقيق و توسعه، تجاري سازي و توليد محصولات و خدمات دانش بنيان به مدت ۱۵ سال از ماليات موضوع ماده ۱۰۵ قانون ماليات هاي مستقيم معاف است.

طبق دستورالعمل مصوب، اسامي شرکت ها به انضمام مصاديق فعاليت هاي دانش بنيان در سال ۱۳۹۲ از سوي معاونت علمي وفناوري رئيس جمهور به سازمان مالياتي ارسال شده و با ابلاغيه رئيس سازمان امور مالياتي به همه ادارات مالياتي کشور ارسال شده و مبناي عمل قرار گرفته است.

پاکدامن ضمن اشاره به ضرورت اجراي هرچه سريع تر ابلاغيه رئيس سازمان از سوي ادارات مالياتي کل کشور اظهارکرد: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۰ شرکت در کارگروه ارزيابي شرکت هاي دانش بنيان به تصويب رسيدند که مشمول استفاده از اين معافيت ها مي شوند.

وي با اشاره به تجربه اجراي معافيت هاي مالياتي شرکت هاي مستقر در پارک هاي فناوري مندرج در ماده ۴۷ برنامه چهارم توسعه و ماده ۹ قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان افزود: فرآيند اجراي معافيت هاي مالياتي شرکت هاي دانش بنيان به نحوي تدوين شده است که به منظور جلوگيري از اعمال سليقه از سوي مميزان مالياتي و شرکت هاي متقاضي، مصاديق فعاليت هاي شرکت هاي دانش بنيان از سوي کارگروه ارزيابي شرکت هاي دانش بنيان به سازمان امور مالياتي ارسال شود و مبناي عمل قرار گيرد.شرکت هاي متقاضي بايد براي هرکدام از توليدات خود، قيمت تمام شده و ميزان فروش و هزينه ها را در دفاتر حسابداري خود به صورت جداگانه تنظيم و در زمان مراجعه مميزان مالياتي ارائه کنند.

پاکدامن با اشاره به اعمال معافيت مالياتي از تاريخ صدور تاييديه در کارگروه بيان کرد: به فعاليت هاي قبل از زمان تاييديه، معافيت داده نخواهد شد و مصاديق اعلام شده از سو

محل تبلیغ شما

نظرات بسته شده است.