نرم افزارحسابداری صدگان

پاسداشت روز حسابدار

1 670

حسابداراپ

نظام‌الدين ملک‌آرايي –حسابدار رسمي

فدراسيون بين‌المللي حسابداران (IFAC) که در پي نياز به ايجاد يک تشکل حرفه‌اي جهاني در سال ۱۹۷۷ تشکيل شد، اکنون داراي ۱۷۹ عضو پيوسته و وابسته از ۱۳۰ کشور جهان از جمله ايران است و حدود ۵/۲ ميليون حسابدار شاغل در حرفه حسابرسي مستقل، آموزش، خدمات دولتي، صنعت و تجارت را نمايندگي مي‌کند. 



فدراسيون بين‌المللي حسابداران در سال ۲۰۰۷ در سي‌امين سالروز تاسيس خود براي نخستين بار روزهاي ۲ تا ۸ دسامبر را به‌عنوان هفته حسابداري انتخاب و به تمام اعضاي خود در سراسر جهان پيشنهاد کرد که در اين هفته با برگزاري مراسم ويژه‌اي از حسابداران کشور خود تجليل به عمل آورند و حرفه حسابداري و نقش حسابداران را در شفافيت اطلاعات مالي و توسعه‌ي اقتصادي کشور، به عموم بشناسانند.

به دنبال اين اعلام، در سال ۱۳۸۶، جامعه حسابداران رسمي ايران و انجمن حسابداران خبره ايران به‌عنوان اعضاي پيوسته‌ فدراسيون بين‌المللي حسابداران، تاريخ ۱۴ تا ۲۱ آذرماه هرسال را هفته حسابداري و ۱۵ آذر را به‌عنوان روز حسابدار، در ايران اعلام کردند که در پي آن، هر سال برنامه‌هاي ويژه‌اي براي گراميداشت هفته حسابداري و روز حسابدار در ايران برگزار مي‌شود.

پندار سیستم

روز حسابدار، ذهن هر شنونده را به دو موضوع مهم معطوف مي‌دارد: نخست آنکه، از يکسو ذهن‌ها متوجه اشخاصي مي‌شود که علاوه بر تجربه و تخصص، راه دشوار خدمت به سلامت مالي کشور را بر پايه‌ اصول اخلاق حرفه‌اي که پيوندي ناگسستني با حسابداري دارد برگزيده‌اند. دوم آنکه، هم‌اکنون صدها هزار نفر حسابدار با درجات مختلف صلاحيت تخصصي، مهارت و تجربه در بخش‌هاي عمومي، خصوصي و تعاوني کشور به خدمت اشتغال دارند.

همچنين بنا بر آمار رسمي وزارت علوم شمار دانشجويان رشته‌ حسابداري در حال حاضر حدود ۲۳ هزار نفر يعني ۱۰درصد کل دانشجويان کشور است. بنابراين، جا دارد تا سياست‌گذاران و مديران عرصه اقتصادي کشور، با توجه به مشکلات و تنگناهاي موجود در اين حرفه، سياست‌ها و راهکارهاي ترويج و ارتقاي جايگاه و منزلت شاغلان حرفه حسابداري را مورد بازخواني و توجه قرار دهند و با برنامه‌ريزي و وضع قوانين مناسب، مسووليت ملي خويش را در جهت حل و رفع معضلات و مشکلات جامعه حسابداري کشور ادا کنند.

روز حسابدار، بهانه‌اي شايسته و فرصتي ارزشمند و مغتنم است تا دانشگاه‌ها، بنگاه‌هاي اقتصادي دولتي و خصوصي و ديگر نهادهاي عمومي در طول هفته ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه با برگزاري «روز حسابدار» ضمن معرفي جايگاه و نقش حسابداران در موفقيت سازمان‌ها، از حسابداران در استخدام خود قدرداني کنند.

منبع:دنياي اقتصاد



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محمود می گوید

    سلام
    به مدیر عامل گفتیم ۱۵ آذر روز حسابدار، خندید و گفت توی این ۲۵ سال تجربه تابه حالا نشنیده بودم
    ولی باز از ما بابت این روز به ما فقط و فقط و فقط تبریک گفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.