نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده با ۲ درصد افزایش به ۱۰ درصد مي رسد؟

0 565

حسابداراپ

براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۴ بناست مالیات بر ارزش افزوده با ۲ درصد افزایش به ۱۰ درصد برسد که این نرخ با شرایط اقتصاد کشور متناسب نیست و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.


جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ،گفت: برخی موضوعات که در لایحه بودجه ۹۴ مطرح شده قابل توجیه است بطور مثال می توان عنوان کرد که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، پیشنهاد دلار ۲۸۵۰ تومانی از توجیه اقتصادی برخوردار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه ارزیابی شما از کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی چیست؟ گفت: در این موضوع که آیا وابستگی بودجه سال ۹۴ به درآمدهای نفت کاهش یافته یا نه؟ باید تامل کرد به دلیل اینکه شاید در آمار و ارقام مقداری از وابستگی ها به نفت در بودجه سال آینده کاهش یافته، اما این موضوع در حالی بوده که وابستگی بودجه به منابع مالی صندوق توسعه ملی که از درآمد های نفتی حاصل می شود با افزایش روبرو شده است.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور باید میزان واریز درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز در سال ۹۴ به صندوق توسعه ملی به ۳۲ درصد افزایش می یافت این در حالی است که در لایحه بودجه ۹۴ مقرر شده که تنها ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق واریز شود.

قادری درباره پیش بینی نرخ ۷۲ دلاری هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال ۹۴ ادامه داد: باید پذیرفت پیش بینی نفت ۷۲ دلاری در بودجه با ریسک همراه خواهد بود که می تواند افزایش مشکلات اقتصادی کشور را در پی داشته باشد بنابراین اگر قیمت هر بشکه نفت حدود ۶۵ دلار پیش بینی می شد منطقی تر بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در زمینه رشد درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۴ یادآورشد: یکی از دلایل افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۴، رشد ۲ درصدی مالیات بر ارزش افزوده بوده که باید پذیرفت شیب رشد مالیات بر ارزش افزوده تند و مالیات ۱۰ درصدی مالیات برارزش افزوده با شرایط اقتصاد کشور متناسب نیست و مشکلاتی را در پی خواهد داشت .



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.