نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت مالیات نسخه کاملی برای کنترل بازار مسکن نیست.

0 702

حسابداراپ

عضو کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به اظهارت وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مالیات تنها راه کنترل بازار مسکن است،اظهار داشت: در موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی باید توجه شود که انگیزه سازندگان برای تولید مسکن کاسته نشود و همچنین نباید طرح‌های تشویقی فراموش شود.


محمدابراهیم محبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،اظهار داشت: وزارت راه وشهرسازی به عنوان متولی اصلی مسکن باید این بخش را کنترل ومدیریت کند اما این الزما به این معنی نیست که تنها راه حل موجود اخذ مالیات از خانه های خالی باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، افزود: در موضوع ارائه طرح برای کنترل قیمت مسکن باید همه فواید ومعایب در نظر گرفته شود.

وی افزود: درطرح های تعزیراتی باید به مسئله شرعی توجه شود، همچنین طرح باید مانع از سوء استفاده های احتمالی برخی ها شود البته نباید خیلی هم رادیکال باشد.

پندار سیستم

محبی اظهار داشت:درموضوع اخذ مالیات باید دقت شود تا از انگیزه تولیدکنندگان برای ساخت و ساز مسکن کاسته نشود.

محبی ادامه داد: با توجه به جمعیت جوان کشورو نیاز به مسکن باید طرحهایی ارائه شود که سازندگان به تولید مسکن بیشتر تشویق شوند و همچنین کمترین آسیبی متوجه مردم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در این زمینه کارهای رسانه ای و فرهنگی نیزموثر است و باید به  مردم اطلاع رسانی شود که صلاح نیست با وجود نیاز مردم به مسکن ، شاهد وجود خانه های خالی باشیم .

محبی در ادامه مسکن مهر با تمام حاشیه ها و مسائلی که داشته در سطح کلان طرح موفقی بوده است گفت: متاسفانه در سالهای اخیر نتوانسته ایم شرایطی را فراهم آوریم که بخش خصوصی به اندازه کافی ساخت وساز انجام دهد لذا باید بخش خصوصی را فعالتر کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: باید هرچه زودتر  خانه های طرح مسکن  مهر که نیمه تمام هستند تکمیل شوند و همچنین با توجه به تقاضای بالای فعلی مسکن طرح های کوتاه مدت موثری نیزدر این بخش ارائه شود.

 

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.