نرم افزارحسابداری صدگان

دولت برای رفع دوباره اشکالات احتمالی طرح مهرآفرین اعلام آمادگی کرد.

0 772

حسابداراپ

 معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: با اینکه دولت برای رفع اشکالات مدنظر مجلس در طرح مهرآفرین تلاش کرد، اما اگر رئیس مجلس اشکالات دیگری را در این زمینه مطرح کند، دولت آمادگی دارد تا نسبت به رفع اشکالات احتمالی اقدام نماید.

.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعلی تاجی گفت: دولت تلاش بسیاری انجام داد تا ایرادات مطرح شده مجلس به طرح مهرآفرین تمام و کمال مرتفع شود اما احیانا اگر رئیس مجلس ایراد دیگری را اعلام کند دوباره در جهت رفع اشکالات تلاش خواهد شد.

 .

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه دولت معتقد است تمام ایرادات مطرح شده به مصوبه استخدامی برطرف شده است، اظهار داشت: بر اساس استفساریه شورای نگهبان مصوبات دولت تا زمانی که مورد ایراد قرار نگرفته و ابلاغی در این خصوص صورت نگرفته باشد برای دستگاه اجرایی معتبر است اما از زمانی که مورد ایراد قرار گرفت و ۷ روز از زمان ابلاغ ایراد به دولت سپری شد آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته و اصلاح نشده است ملغی اثر محسوب می شود.

 .

وی افزود: بنابراین دستگاه هایی که تا قبل از تاریخ ۲ بهمن ماه (۷ روز پس از ابلاغ ایرادات به دولت) مقدمات نشر آگهی و آزمون را انجام دادند مشمول ایرادات نیستند اما دستگاه های اجرایی از این تاریخ به بعد آن بخش هایی که مورد ایراد قرار گرفت را متوقف کردند تا اینکه اصلاحیه به آنها ابلاغ شد.

 .

پندار سیستم

تاجی در ادامه به دغدغه مجلس و دولت در خصوص استخدام ها اشاره کرد و گفت: آنچه که مورد دغدغه مجلس و حتی خود دولت است اینکه استخدام ها کاملا بر اساس قانون صورت پذیرد لذا دولت بر این مهم تاکید دارد تا مراحل استخدام اعم از نشر آگهی عمومی، برگزاری آزمون عمومی، مصاحبه و گزینش را طبق مر قانون به سرانجام برساند تا با تعامل مجلس، نظام اداری کشور بازسازی شود.

 .

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، تاکید کرد: استخدام و بازسازی نظام اداری نیز از مطالبات نمایندگان مجلس به عنوان موکلان مردم از دولت است که بارها به خود بنده اعلام شده است، لذا دولت هم تمام تلاش خود را به کارخواهد گرفت تا بر اساس قانون این مهم به سرانجام برسد.

 .

وی یادآور شد: هیئت وزیران در راستای عملیاتی کردن احکام قانون برنامه پنجم توسعه و قانون خدمات مدیریت کشوری مصوبه ای را تحت عنوان طرح مهرآفرین به تصویب رساند که ضمن اینکه سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی را در طول قانون برنامه پنجم تعیین کرده برخی از اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران را حسب مورد به مسئولین دستگاه های ملی و استانی تفویض نموده است.

.

تاجی افزود: این مصوبه مورد ایراداتی از سوی رئیس مجلس قرار گرفت که در تاریخ ۲۵ دی ماه به دولت ابلاغ شد هیئت دولت هم برای تسهیل در کار اختیارات خود را به معاونت حقوقی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری تفویض کرد تا نسبت به رفع ایرادات اقدام کند لذا اصلاحیه مصوبه تهیه و پس از تصویب در هیئت دولت در تاریخ ۱۷ بهمن از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ شد.

 .

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، گفت: این اصلاحیه ضمن ابلاغ به دستگاه های اجرایی، یک نسخه هم برای رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در صورتی که دوباره ایراداتی به مصوبه وارد بداند به رئیس جمهور یا هیئت وزیران برای اصلاح ابلاغ کند تا نسبت به رفع ایرادات احتمالی اقدامات لازم صورت پذیرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.