نرم افزارحسابداری صدگان

گزارش وضعیت اخذ مالیات در استانها/ کدام استانها برتر شدند.

0 797

حسابداراپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از عدم بازگشت درآمد مازاد استانها ، از تهیه گزارشی درباره پرداخت مالیات در استان‌های کشور توسط وزیر اقتصاد خبر داد.

پندار سیستم

.

محمد حسن آصفری در گفتگو با مهر در رابطه با سئوال خود از سید حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: تقریبا ۱۲ استان کشور در جمع آوری مالیاتهای استان و واریز آن به خزانه پیش قدم هستند و در رتبه های اول قرار دارند. طبق ماده ۱۷۹ قانون پنجم برنامه توسعه و بند د ماده ۲۲۴ این برنامه، در صورتی که مازاد درآمد استانها بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان باشد، باید بیش از ۵۰ درصد آن به استان مربوطه بازگردانده شود.

  .

وی، استانهای اصفهان، اراک و البرز را جز این استانها  عنوان کرد و ادامه داد: با وجود درآمد مازاد در این استانها، اما دولت این درآمد را در اختیار استانهای مذکور قرار نمی دهد. دلیل حضور وزیر اقتصاد در جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه نیز  پاسخگویی به این سئوال بود که متاسفانه دلایلی که از سوی وی مطرح شد، قابل قبول نبود.

 .

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه به نظر می رسد در توزیع درآمدهای مازاد مالیاتی استانها نوعی بی عدالتی و ناهماهنگی وجود دارد، اظهار داشت: بعضی از استانها که استانهای برخوردار هستند و درآمد خوبی هم دارند و در رتبه های اول قرار دارند، در زمینه پرداخت مالیات در رتبه های ۲۰ تا ۳۰ هستند اما استانهایی که در تأمین مالیات در رتبه های اول تا دهم هستند، در اختصاص درآمد مازاد مالیات در رتبه های آخر قرار دارند.

.

وی با تأکید بر اینکه برگشت این اعتبارات و هزینه کرد آنها در استان مشوق خوبی برای مشارکت مستمر مردم در پرداخت مالیات است، تأکید کرد: به نظر می رسد در نحوه برگشت این اعتبارات لابی‌هایی وجود دارد. از وزیر اقتصاد خواسته شد تا گزارش مبسوطی درباره نحوه پرداخت مالیات از سوی استانها تهیه شود تا بعد از بررسی آن ، به یک جمع بندی واقعی دست پیدا کنیم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.