نرم افزارحسابداری صدگان

حذف صفر از پول ملی در شرایط گذار اقتصادی ضروری است.

0 671

حسابداراپ

عضو هیئت رییسه مجلس در خصوص طرح حذف صفر از پول ملی تاکید کرد: کشورهایی که در حال گذر از شرایط خاص اقتصادی به شرایط جدید از قبیل تجاربی هم چون هدفمند سازی یارانه ها و یا مشابه آن را مبنی بر آزاد سازی قیمت حامل های انرژی داشتند، این اقدام را انجام دادند و نتایج خوبی نیز گرفتند.

.

حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص طرح حذف صفر از پول ملی گفت: اقدامات کارشناسی متنوعی بر روی این موضوع شده است اما هنوز چون به صورت جدی این مسئله مطرح نیست نباید زودهنگام در تایید قطعی و یا رد آن صحبت کرد.

.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:کشورهایی که در حال گذر از شرایط خاص اقتصادی به شرایط جدید از قبیل دوران انجام واگذاری های اصل ۴۴ بودند و تجاربی هم چون هدفمند سازی یارانه ها و یا مشابه آن را  مبنی بر آزاد سازی قیمت حامل های انرژی داشتند، این اقدام را انجام دادند و نتایج خوبی نیز گرفتند.

پندار سیستم

.

فرهنگی هم چنین تصریح کرد:  به نظر می‌رسد انجام این اقدام در آینده لازم است اما جزییات و کم و کیف آن باید در آینده مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.

.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر این اقدام در میزان تورم تاکید کرد:حذف صفر از پول ملی به طور مستقیم تاثیری در میزان تورم ندارد اما به طور طبیعی زمانی که ارزش پول ملی مشخص شود این ارزش را واقع‌نمایی می کند  و در واقعیت نیز  ارزش آن به ارزهای رایج دنیا نزدیک می‌شود.

.

اهمیت پول در وضعیت اقتصادی کشورها موجب شده است، اصلاح و بهبود شرایط پول ملی یکی از موضوعات مورد توجه دولت‌ها در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان اقتصادی ‌باشد. حذف صفر از واحد پول ملی یکی از روش‌های رایج در اصلاح پول ملی است که در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته است. در بیش‌تر موارد، حذف صفر به عنوان راه‌کاری برای کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت ارزش پول ملی صورت گرفته است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.