نرم افزارحسابداری صدگان

طلا باز هم نزول می‌کند

0 796

حسابداراپ

 با پیش‌بینی قیمت ۱۵۵۰ دلار ، طلا باز هم نزول می‌کند

در هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوسان همراه بود. به طور کلي طلا در هفته اخير روندي صعودي داشت. قيمت طلا در هفته گذشته از میانگين ۱۵۸۳ دلار به ازاي هر اونس در ۹ جولاي به ميانگين ۲۵/۱۵۸۷ دلار به ازاي هر اونس در ۱۳ جولاي رسيد.

.

 

به گزارش سایت کارگزاری سی ولکس کالا مهم‌ترين اتفاقاتی که در هفته اخير در بازارهاي جهاني افتاده و بازار طلا را نيز تحت تاثير خود قرار داده‌، به شرح زیر است: 

.
در ابتداي هفته گذشته به گزارش خبرگزاريReuters، اعلام خريد اوراق قرضه پنج ساله آمريكا توسط فدرال رزرو اين كشور و نيز احتمال ضعيف بودن آمار اعلامي وزارت كار آمريكا در هفته آتي، باعث رويكرد سرمايه‌گذاران و معامله‌گران بين‌المللي به خريد فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهاي جهاني شد و به دنبال آن بهاي اين فلزات با افزايش قيمت در ابتداي هفته گذشته مواجه شد.

.

همچنين همزماني با روزهاي پاياني ماه شعبان در كشورهاي عربستان و ايران، باعث شد تقاضاي خريد طلا توسط سرمايه‌گذاران و معامله‌گران در اين كشورها افزايش يابد و در نتيجه با افزايش تقاضاي سرمايه‌گذاري براي خريد طلا، بهاي طلا در بازارهاي جهاني با افزايش در اوايل هفته گذشته همراه شد.

.

به گزارش سايت كيتكو (Kitcometals) تشديد اوضاع نابسامان اقتصاد حوزه يورو به دنبال انتشار وضعيت منفي رشد اقتصادي ايتاليا و نيز بحران بيكاري در اين منطقه باعث شد معامله‌گران به دنبال ترس از دست دادن ارزش دارایي‌هاي خود، در بازارهاي جهاني اقدام به خريد فلزات گرانبها مانند طلا كنند و در نتيجه بهاي طلا در هفته در بازارها روندي صعودي يافت.

پندار سیستم

.

به گزارش خبرگزاري رويترز (Reuters) تصميم بانك مركزي اروپا به كاهش نرخ بهره بانكي از ۷۵/۰ به ۵/۰ درصد موجب شد ارزش نرخ برابري يورو در بازارهاي جهاني در مقابل ساير ارزهاي عمده جهان با افت همراه شود و نگراني‌هايي در بين معامله‌گران بين‌المللي نسبت به وخيم بودن اوضاع مالي و بدهي در منطقه يورو به وجود آيد. از اين رو با رويكرد سرمايه‌گذاران به خريد طلا به عنوان كالايي كم‌ريسك و تورم‌زدا در بازارهاي جهاني، قيمت اين فلز ارزشمند در هفته گذشته روندي افزايشي يافت. 

.
به گزارش سايت كيتكو نيوز (KitcoNews) بهاي طلاي فيوچرز تحويل ماه آگوست، با افزايشي ۱۰/۱۳ دلاري در روز جمعه هفته قبل به قيمت ۱۵۹۲ دلار به ازاي هر اونس، در بورس فلزات نيويورک معامله شد. در همین حال در انتهای هفته گذشته به گزارش گروه تحقیقات سايت كيتكو (Kitco) از بین نظرسنجی انجام شده در بین ۳۴ نفر، ۱۹ نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت كردند از بین این افراد ۱۰ نفر پیش‌بینی افزايش قیمت برای طلا، ۴ نفر پیش‌بینی كاهش قیمت و ۵ نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده داشته‌اند.

.

این اتفاقات در حالی است که با احتمال زيادي مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت طلا در هفته‌هاي آتي، سياست‌هاي بانک مرکزي اروپا در افزايش يا ثبات نرخ بهره بانکي، نحوه اقدام اتحاديه اروپا در مقابله با بحران بدهي به وجود آمده در کشورهاي اين منطقه، سياست‌هاي تورم‌زدايي چين و نيز آمار داده‌هاي اقتصادي اين کشور، فستيوال‌هاي چين و هند، نرخ بهره بانکي فدرال رزرو آمريکا و گزارش اداره کار آمريکا، بروز بلاياي طبيعي، بهاي نفت در بازارهاي جهاني، و همچنين بروز تنش‌هاي سياسي در کشورهاي جهان خواهد بود. 

.
تحليل تکنيکال طلا
با توجه به شواهد و اسيلاتورهاي موجود در تحليل تکنيکال، به نظر مي‌رسد روند بلندمدت طلا صعودي است، هرچند ممكن است طلا در اين بين اصلاح قيمت داشته باشد. برای هفته معاملاتی آتی اين پيش‌بيني وجود دارد که با احتمال زیادی، طلا در اين هفته با روندي صعودي همراه باشد. در اين صورت اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن با عبور از نزديک‌ترين سطح مقاومتي مهم خود که ۱۶۰۰ دلار است، با احتمال زيادي به سطح مقاومتی ۱۶۳۰ دلار رشد پيدا خواهد كرد و در غير ‌اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد در صورت عبور از ساپورت قيمتي ۱۵۸۰ دلار، احتمال اينکه قيمت آن به سطح حمايتي ۱۵۵۰ دلار به ازاي هر اونس نیز نزول پيدا کند، وجود دارد.

.

در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غير‌منتظره‌اي رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود طلا در این هفته روندي صعودي داشته باشد، اگرچه ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌‌كند.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.