نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه شماره ۱۸۹۷۵۱/۹۰ مورخ ۱۹/۱۰/۱۳۹۰ سازمان ثبت اسناد و املاك كشور

2 2,884

حسابداراپ

سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

بخشنامه

.

معاونت محترم امور اسناد

اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها

دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات

.

سلام علیکم

….پیرو بخشنامه شماره ۱۶۵۶۷۳/۹۰ مورخ ۱۳/۰۹/۹۰ راجع به رعایت شرایط قانونی جهت مدیریت شرکتهای تجاری ، به منظور رفع ابهامات مطروحه و تسریع در فرایند ثبت شرکتها مقرر می گردد:

پندار سیستم

.

۱ . مراجع ثبت مکلفند راهنمایی های لازم جهت ثبت انواع شرکتهای تجاری و موسسات غیر تجاری ، از جمله مدارک مورد نیاز را از طریق چاپ بروشور ، نصب اعلامیه در نقاط مناسب ، درج در پرتال سازمان و توضیحات حضوری در دسترس عموم قرار دهند .

.

۲ . متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی باید قبلا مدارک لازم را تهیه و به ضمیمه تقاضا به مرجع ثبت تقدیم نمایند . بدیهی است شروع فرایند ثبت از زمان تقدیم مدارک مورد نیاز بوده و مراجع ثبت باید با راهنمایی متقاضیان از پذیرش و ثبت مقدماتی مدارک ناقص خودداری نمایند .

.

۳ . ارایه گواهی عدم پیشینه سوء برای مدیران ( مدیرعامل و اعضا هیات مدیره ) و بازرسان شرکتهای تجاری در مرحله تاسیس ضروری بوده و به هنگام تغییرات ، اظهار و تایید عدم پیشینه کیفری مدیران و بازرسان در ذیل صورتجلسه مجامع عمومی و عادی ( سالیانه و یا فوق العاده ) کفایت می نماید.

.

۴ . درج عبارت ( ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ ، ۱۲۶ ، ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت مشمول هیچ یک از اعضا هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان نمی باشد ) در کلیه صورتجلسات مجامع عمومی و عادی ( سالیانه یا فوق العاده ) و صورتجلسات هیات مدیره و پس از قبولی سمت کفایت نموده و نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ندارد.

.

۵ . مدیران و بازرسان شرکتهای دولتی و تعاونی ، هیات نظار شرکتهای با مسئولیت محدود ، مدیران تصفیه شرکتهای منحله ، افرادی که به موجب سمت اداری و به عنوان نماینده بخش غیر خصوصی به عضویت هیات مدیره و یا مدیریت عامل شرکتها معرفی می گردند و هم چنین سهامداران خارجی مشمول قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی که به تایید سازمان سرمایه گذاری رسیده اند از شمول بخشنامه صدرالذکر خارج می باشند .

 .

احمد تویسرکانی

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. دریوش می گوید

    جالبه ! خداوند متعال با باز نگهداشتن دربهای توبه همواره راه را برای بندگان خاطی برای بازگشت هموار نموده و از طرفی با یک خطا یا … حق ادامه زندگی و نفس کشیدن را از او ساقط نکرده چون باید نفس کشید و زندگی کرد و … تا بتوان به درگاه توبه متوسل شد ولی سازمان ثبت با این بخشنامه بخصوص در این عصر که بیکاری بیداد میکند تونسته یکی از دربهای شغلی را که بسا اشخاص خاطی با ورود به آن به فضل برسند ببنده بدون توجه به اصل توبه پذیری پروردگار متعال که اگر به آن توجه میشد الآن آبروی کشورمون تو مجامع بین المللی نرفته بود البته استثنائات در هر امری وجود دارد ولی کسی که خطایی کرده و سالهاست توبه نموده و گناه کبیره هم ننموده دیگر حق انتخاب راه زندگی را در این موضوع ندارد؟!!!! در واقع من مخالف این بخشنامه نیستم بسا افرادی که جرمهای متعدد و مکرر داشته و ثبت شرکت هم آغاز جرمی دیگر باشد ولی شخصی که ذاتا” انسانیست قابل و به دلایلی سهوی دارای سوء سابقه شده چه ؟؟؟ به نظر من موضوع با یک تبصره قابل حل بود آنهم اینکه با توجه به اتمام محکومیتها و گذراندن دوره حکم و آزادی قانونی که قانون کشورمان مجری آن است شخص مجددا” دارای اعتبار اجتماعی میگردد مگر خلافش ثابت شود(اصل برائت) ، آن سازمان میتوانست تبصره ای مبنی بر تعهد اشخاصی که سوء سابقه آنها قابل اغماض بوده و تک فقره میباشد بر عدم تکرار خطا یا جرم به آن سازمان وضع و بلامانع بودن فعالیت نامبرده را تصدیق نماید این میتوانست نه تنها رتبه کشوررا پائین نیاورد بلکه بالاتر هم ببرد . شاید طراح این بخشنامه نظر خیری داشته ولی موضوع به این آسانی را نتوانسته تجزیه و تحلیل کنه و با آزمون و خطا جلو نرفته اما باز هم دیر نیست به توابیت باریتعالی ایمان داشته باشید و با راهکاری مناسب این بخشنامه پر حاشیه را اصلاح کنید.و زبان یاوه گویان و دشمنان کشورمان را کوتاه نمایید . چو ایران نباشد تن من مباد . درود بر همه خدمتگذاران کشور

  2. دریوش می گوید

    سروران : بخشنامه بسیار بجاست اما تبصره فراموش نشه ، در نظر قبلی فقط نظر داده ام و مطمئنا” تصمیمات اصلی به صلاحدید بزرگان آن سازمان است . ما تابع مقررات هستیم هرچه که ایران سرافراز را سربلندتر کند مقدس است و ممدوح . اصلاح میکنم در پیام نظر قبلی کلمه خدمتگزاران با حرف “ذ” نوشته شده و صحیح آن خدمتگزاران است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.