نرم افزارحسابداری صدگان

قبول اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی در سال جاری منوط به الکترونیکی بودن آنها است.

0 659

حسابداراپ

دكتر علی عسكری رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور قبولی اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقوقی در سال جاری را مشروط به الكترونیكی بودن آنها دانست.

به گزارش شبكه اخبار اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی سال جاری را سال پركاری برای سازمان امور مالیاتی كشور دانست.

وی در این باره گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به اینكه مالیات یكی از اركان نظام اقتصادی كشور به شمار می رود، یكی از حوزه هایی كه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار می گیرد حوزه مالیاتی است.

دكتر عسكری افزود: برنامه ها و تكالیف بسیار گسترده ای پیش روی سازمان امور مالیاتی كشور است.

رییس كل سازمان امور مالیاتی حوزه های اولویت دار سازمان امور مالیاتی در سال جاری را اصلاح قانون مالیات‌ها، طرح جامع مالیاتی، تكمیل واستمرار اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در اصلاح فرآیندهای مالیاتی در ادارات مالیاتی اعلام كرد.

وی در ادامه از پیش بینی بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای درآمدهای مالیاتی امسال خبر داد و افزود: با بسیج امكانات و نیروی انسانی دستیابی به این رقم را مورد نظر قرار داده ایم.

وی در خصوص نحوه جمع آوری اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: در راستای فعالیت سال گذشته سازمان امور مالیاتی امسال نیز اظهار نامه های مالیاتی به صورت الكترونیكی اخذ می شود.

پندار سیستم

وی افزود: اشخاص حقوقی امسال موظف به ارسال اظهارنامه های مالیاتی در فرم های الكترونیكی هستند زیرا بستر انجام این كار به طور كامل فراهم شده است.

وی در خصوص اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی نیز گفت: اشخاص حقیقی امسال نیز همانند سال گذشته می توانند به طور اختیاری بین ارائه اظهار نامه الكترونیكی و یا اظهار نامه غیر الكترونیكی هر كدام كه راحت است انتخاب كنند.

وی در خصوص اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو نیز گفت: امسال این كار ساده تر گردیده و اگر این طرح كه امروز در صحن علنی مجلس مطرح شده است به تصویب و تأیید برسد، دارندگان مشاغل خودرو دیگر نیاز به تسلیم اظهارنامه نخواهند داشت.

وی مقطوع بودن مالیات خودرو را دلیل حذف شرط تسلیم اظهارنامه دانست و افزود: با تصویب این طرح نزدیك به ۵/۱ میلیون مؤدی بدون تسلیم اظهارنامه قادر به پرداخت مالیات خود خواهند بود.

وی افزود: ثبت نام برای دریافت كد اقتصادی توسط اشخاص حقوقی از ماه آینده شروع می شود. دكتر عسكری ریشه كد اقتصادی جدید برای اشخاص حقوقی را همان كد ثبت شركتها دانست كه یك” تی اف ان” به آن اضافه می شود كه بر اساس آن امكان شناسایی منابع مالیاتی و نوع فعالیت شخص حقوقی برای سازمان امور مالیاتی محقق می شود.

وی كد اقتصادی جدید اشخاص حقیقی را نیز مبتنی بر كد ملی اشخاص اعلام كرد كه به آن یك ” تی اف ان “اضافه می شود و رسیدگی به حساب مالیاتی افراد را بسیار تسهیل می كند.

دكتر عسكری در خصوص وصول بدهی های معوق مالیاتی نیز، سال ۱۳۸۹ را سال موفقی ارزیابی كرد و در این خصوص گفت: وصول بدهی های مالیاتی معوق سال گذشته در مجموع ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود كه اگر ۱۰۰۰ میلیارد تومان وصولی مازاد فروش نفت كه به حساب ذخیره ارزی واریز شده بود را از آن كم كنیم رقم وصول درآمدهای مالیاتی معوق در حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی رقم وصول بدهی های معوق سال ۱۳۸۸ را ۹۳۰ میلیارد تومان و سال ۱۳۸۷را ۳۴۰ میلیارد تومان عنوان كرد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.