نرم افزارحسابداری صدگان

جلسه تعیین دستمزد سال ۹۹ امروز تشکیل می‌شود

0 1,626

حسابداراپ

 در سال‌های گذشته هفته‌های پایانی سال جلسات تعیین دستمزد کارگران با چانه زنی طرف‌های مقابل تشکیل می‌شد، اما امسال این جلسات به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و سرانجام قرار است امروز (دوشنبه) اولین جلسه آن برگزار شود.

پندار سیستم

سبد معیشت کارگران اوایل اسفند ماه (پنجم اسفندماه) در کمیته دستمزد با رقم چهار میلیون ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد تا زمینه ورود به جلسه تعیین دستمزد ۹۹ کارگران فراهم شود.

قرار بود اولین جلسه در ۲۰ اسفندماه با حضور نمایندگان کارگری-کارفرمایی طبق روال گذشته برگزار شود اما با شیوع کرونا در مقابل مخالفت نمایندگان کارگری جلسه به ۲۶ اسفندماه موکول شد. براین اساس نخستین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال ۹۹ کارگران قرار است امروز ساعت ۱۸ برگزار شود.

به گزارش ایرنا، در ۲۸ اسفندماه سال گذشته پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، سرانجام دستمزد سال ۹۸ کارگران برای «حداقلی بگیران» (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش ۳۶.۵ درصدی، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان تعیین کرد.

همچنین دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند، به میزان ۱۳ درصد نسبت به حقوق پایه ۹۷ به اضافه ۲۶۱ هزار و ۱۱۸ تومان، افزایش یافت.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.