نرم افزارحسابداری صدگان

پیشنهاد حذف چک حامل

0 964

حسابداراپ

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با استقبال از بخشنامه جدید درباره چک های تضمینی گفت: پیشنهادی که سال هاست بر آن تاکید داریم، حذف کامل «چک در وجه حامل» است.

پندار سیستم


سیدحسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره بخشنامه جدید صدور چک های تضمینی گفت: پیشنهادی که سال هاست داریم این است که در زمان صدور چک، کد ملی و مشخصات گیرنده چک ثبت شود و چک تنها توسط آن فرد توانایی نقد شدن داشته باشد.

وی توضیح داد: در شرایط کنونی این احتمال وجود دارد که با یک فقره چک در وجه حامل با ارزش یک میلیارد تومان، ۱۰ معامله مختلف انجام شود و این چک ۱۰ دست بگردد ولی در نهایت یک چک به بانک می رود و ۹ معامله از نظرها پنهان می ماند.

عضو هیات رییسه بانک خاورمیانه ادامه داد: اگر رقم چک در وجه حامل را تا ۱۰ میلیارد تومان بالا ببریم، به طور عملی ۹۰ میلیارد تومان معامله در یک سیکل معاملاتی پنهان می ماند و هیچ کس از انجام آن خبری ندارد.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های FATF برای مقابله با پولشویی نیز این است که باید مشخص باشد که چک صادر شده در وجه چه کسی صادر شده و برای چه کاری این چک را دریافت کرده است؟ اما در شرایط کنونی تنها کسی که چک را پشت نویسی می کند، صاحب چک شناخته می شود و معلوم نیست این چک چند دست گشته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.