نرم افزارحسابداری صدگان

بخشودگی برخی از جرائم و معوقات مالیاتی شاغلین گروه‌های پزشکی

0 804

حسابداراپ

کارگروه مشترک میان سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان نظام پزشکی به منظور رسیدگی کارشناسانه و عادلانه به امور مالیاتی شاغلین حرف پزشکی تشکیل شد.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، دکتر ایرج فاضل – رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اهمیت این دیدار گفت: در جلسه اختصاصی مدیران سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی بود، مصوبات ارزشمندی مورد تفاهم قرار گرفت.

فاضل با اشاره به تلاش این سازمان جهت احقاق حقوق اعضا و برقراری عدالت بیشتر در پرداخت مالیات توسط شاغلین حرف پزشکی، افزود: پیرو تسری رای دیوان عدالت اداری در خصوص ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم به خدمات جامعه پزشکی، جرائم و معوقات مالیات صورت‌حساب‌های فصلی از سال ۱۳۹۱ تاکنون مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی گفت: تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور و نظایر آن در استان‌ها به منظور بررسی و رفع مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی، همچنین ایجاد معافیت‌های مالیاتی برای پزشکان جوان و پیشکسوتان عضو سازمان نظام پزشکی، بخشی از مهم‌ترین مصوبات دیگر این جلسه مشترک بود.

فاضل ضمن ابراز خرسندی از این جلسه مشترک که با هدف حمایت منطقی و عادلانه از تلاشگران عرصه پزشکی و سلامت کشور بر پا شده، افزود: مقرر گردید در کلیه ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به منظور رسیدگی کارشناسانه و ویژه به پرونده‌های مالیاتی شاغلین گروه پزشکی، ممیز اختصاصی و ویژه در نظر گرفته شود.

وی گفت: در راستای ماده ۱۸۶ قانون مالیات مستقیم مبنی بر اخذ استعلام در هنگام صدور یا تمدید پروانه‌های کار، قرار شد استعلام مالیاتی شاغلین حرف پزشکی و تهیه مفاصاحساب به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان از برپایی دوره‌های آموزشی مدیران مالی بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی با همکاری سازمان امور مالیاتی به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در تدوین اسناد مالیاتی مراکز پزشکی، مطب‌ها و شاغلین حرف پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، فاضل ضمن قدردانی از دکتر تقوی نژاد – رئیس کل سازمان امور مالیاتی و دکتر نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تفاهمات به عمل آمده در این جلسه مشترک را مهم‌ترین هدف در کاهش مشکلات جامعه پزشکی همگام با قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد و افزود: در گذشته تصور بر این بود که پزشکان از ثروتمندترین اقشار جامعه‌اند، ولی امروزه به غیر از معدودی پزشکان موفق و صاحب نام، متاسفانه قشر عظیمی در کسب معاش روزانه خود مشکلات عدیده‌ای دارند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.