نرم افزارحسابداری صدگان

اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص طرح جامع مالیاتی

0 975

حسابداراپ

رئیس‏ کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه مدیر جدید طرح جامع مالیاتی گفت: رضایت حداکثری مودیان جزو دغدغه‎های اصلی سازمان است و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، مهمترین گام برای افزایش رضایتمندی مودیان محسوب می‎شود.

پندار سیستم



به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید‎کامل تقوی نژاد در مراسم تودیع نادر آریا و معارفه هادی خانی به عنوان مدیر جدید طرح جامع مالیاتی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور که با حضور معاونین و مدیران‎کل این سازمان و همچنین همکاران این طرح برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‎های نادر آریا در دوره مسئولیت مدیریت طرح جامع مالیاتی، از مجموعه کارکنان و متخصصان این طرح نیز به واسطه افتخارات بزرگی که در زمینه توسعه فناوری های اطلاعات در عرصه نظام مالیاتی کسب نمودند، قدردانی کرد.
وی پیشبرد طرح جامع مالیاتی و توسعه آن را از اقداماتی برشمرد که در نوع خود در کشور بی‎بدیل و اثرات اجرای آن بسیار گسترده بوده و منافع بسیاری برای اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد.
رئیس‎کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: نظام مالیاتی در سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی، به عنوان محرک رشد اقتصادی و همچنین عامل تامین پایدار درآمدهای دولت دیده شده و از این جهت یکی از مهمترین برنامه‎های نظام مالیاتی، افزایش کارآیی سازمان است که البته با اجرای طرح جامع مالیاتی، این هدف محقق خواهد شد.
تقوی‎نژاد، با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی اولویت‎دارترین برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی و عظیم‎ترین پروژه IT اقتصاد کشور است، گفت : آثار اجتماعی این طرح و دامنه تاثیرات آن بسیار گسترده بوده و به نوعی همه مردم با آن در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: اجرای عدالت یکی از اصلی‎ترین اهداف سازمان است و برای تحقق کامل آن باید در چارچوب طرح جامع مالیاتی حرکت کنیم تا بتوانیم مالیات حقه و عادلانه را از مودیان اخذ کنیم.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خاطرنشان کرد: آثار و برکات طرح جامع مالیاتی حتی از زاویه اخلاق نیز پررنگ است چرا که در سایه این طرح، اقتصاد کشور شفاف شده، مالیات عادلانه وصول شده و سلامت نظام اداری نیز ارتقا می‌یابد .
تقوی‎نژاد همچنین یکی از ضرورت‎های اجرای این طرح را کاهش هزینه‎های وصول مالیات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین مالیات ۷۰ درصد پرونده‎های مالیاتی زیر یک میلیون تومان است که این موضوع باعث افزایش هزینه‎های وصول مالیات شده است که با اجرای طرح جامع مالیاتی و با تکیه بر اطلاعات صحیح، تنها مودیان پرریسک و منابع اولویت‎دار رسیدگی خواهند شد و همچنین پرونده‎ها با سرعت بالایی رسیدگی می‎شوند.
رئیس‎کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی، پرورش نیروی انسانی متخصص، با استعداد و خلاق است، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای طرح جامع مالیاتی، جزو ذخیره‎های ارزشمند و سرمایه‎های مهم سازمان به شمار می‎روند و ماحصل تلاش آنها، اجرای طرحی است که با هیچ پروژه اقتصادی دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و کار بزرگی که در این مجموعه صورت گرفته نیز از مجموع کارهایی که در سازمان‎های اقتصادی انجام گرفته بزرگتر و تخصصی‎تر است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر، سامانه‎های طرح جامع مالیاتی به‎طورکامل توسط متخصصین داخلی مورد بهره‏ برداری قرار می‎گیرند و نرم‎افزارهای آن بومی‎سازی شده و کد منبع محصول ارایه شده در قالب سامانه یکپارچه مالیاتی و دانش فنی آن توسط شرکت خارجی به متخصصان داخلی انتقال یافته است.
تقوی‎نژاد در ادامه با اشاره به برخی از تحولات حوزه طرح جامع مالیاتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و اخذ معاملات از طریق پورتال به صورت الکترونیکی و استفاده سیستمی از اطلاعات برای تشخیص عادلانه مالیاتی، گام مهمی در جهت اجرای عدالت مالیاتی و مقابله با فرار مالیاتی برداشته شده است.
وی افزود: در حال حاضر نرم افزار یکپارچه مالیاتی برای اکثر منابع مالیاتی طراحی و تولید شده و غالب خدمات مالیاتی از جمله اخذ اظهارنامه در تمام منابع مالیاتی شامل مشاغل، شرکت‎ها، ارزش افزوده، حقوق، مشاغل خودرو، مستغلات، به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و همچنین امکان پرداخت الکترونیکی مالیات در کلیه منابع اصلی و دریافت الکترونیکی صورت معاملات فصلی فراهم گردیده که باعث حذف مراجعات حضوری مردم به ادارات مالیاتی و تسریع در امر خدمت‎رسانی شده است.
رئیس‎کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: هم‎اکنون ادارات‎کل امور مالیاتی در زمینه زیرساخت، ارتباطات فیمابین ادارات با مرکز استان و مرکز استان با مرکز اصلی سازمان به منظور اجرای سامانه یکپارچه مالیاتی در حال انجام است و در آینده ای نزدیک نظام مالیاتی و اقتصاد کشور از برکات این طرح عظیم بهره مند خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.