نرم افزارحسابداری صدگان

دلایل مخالفت سازمان تامین اجتماعی با لایحه اصلاح قانون کار

0 732

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با بخش‌هایی از لایحه اصلاح قانون کار که منافع سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان آن را هدف گرفته است، مخالفیم.

پندار سیستم



«سیدتقی نوربخش»، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با لایحه اصلاح قانون کار گفت: اگرچه قانون کار در ارتباط مستقیم با فعالیت های سازمان نیست، اما در خصوص لایحه باید گفت مواردی در این لایحه هست که بر روی عملکرد سازمان تاثیر گذار است و می‌تواند مشکل زا باشد.
وی ادامه داد: برای نمونه پیش‌بینی موضوع احداث صندوق های موازی بیمه گر با اصل عملکرد و ماهیت وجودی تامین اجتماعی در تعارض است و طبیعی است که با این اصلاحات مخالفیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بحث صندوق های موازی ، منابع سازمان را محدود می کند و حتی به ضرر خود بیمه‌شدگان نیز هست.
وی در پایان تاکید کرد: بخش‌هایی از این لایحه عواقب ناگواری به دنبال دارد و از این منظر، با تصویب این لایحه مخالفیم.
از صحبت ها مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می توان اینطور استباط کرد که سازمان متبوع وی با موارد دیگری از لایحه اصلاح قانون کار نیز که به موضوع محدود کردن افزایش سالیانه مزدی مربوط می شود مخالف است.
در خصوص علت این مخالفت می توان اینطور استدلال کرد که نویسندگان لایحه اصلاح قانون کار در حالی با گره زدن افزایش سالانه حداقل دستمزد به شرایط اقتصادی، پیشنهاد فریز مزدی را مطرح کرده اند که مطابق مقررات سازمان تامین اجتماعی ارزش ریالی هزینه حق بیمه هر کارگر معادل ۳۰ درصد در آمده ماهانه او است.
براین اساس موضوع مخالفت سازمان تامین اجتماعی با محدود شدن افزایش مزد سالانه آنجایی معنا می یابد که در نتیجه این اتفاق تراز مالی سازمان به سمت کفه هزینه ها سنگینی کرده و به این شیوه سازمان تامین اجتماعی برای ادامه فعالیت های خود با مشکل مالی روبرو شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.