نرم افزارحسابداری صدگان

درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها همانند سال گذشته باقی ماند.

0 752

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه ۵۴ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در راستای هدفمند کردن یارانه ها مانند سال گذشته تصویب شد، گفت: در نشست کمیسیون تلفیق بحثی در رابطه با اجرای یا عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مطرح نشده است.

پندار سیستم

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد مهدی مفتح در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت) در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: براساس مصوبه این کمیسیون بانک ها مانند سال گذشته مکلف شدند برای واحدهای تولیدی که در پرداخت اقساط وام خود با مشکل مواجه هستند به مدت ۵ سال قسط بندی مجدد در نظر بگیرند.

.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جرایم تاخیر پرداخت وام ها در صورت پرداخت به موقع در این مدت بخشیده می شود، افزود: در مصوبه دیگری و در راستای کمک به واحدهای تولیدی مقرر شد سوخت مایع مورد نیاز این واحدها تا پیش از آنکه قابل استفاده باشند از سوی دولت تامین شود.

.

وی ادامه داد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به بانک مرکزی اجازه داده شد ۳.۵ میلیارد دلار در بانک های تخصصی به منظور کمک به واحدهای تولیدی سپرده گذاری کند. در این صورت پرداخت وام از سوی بانکها به واحدهای تولیدی تسهیل می شود.

.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق که در رابطه با کمک به واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: در مصوبه دیگری مقرر شد اگر واحدهای تولیدی مقداری از اقساط وام خود را پرداخت کرده باشند، بانکها موظف هستند وثیقه این واحدهای تولیدی را به میزان بازپرداخت اقساط وام خود آزاد کنند.

.

به گفته مفتح  مقرر شد واحدهای تولیدی بتوانند بدهی های قانونی خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تایید وزارت اقتصاد و دارایی و اعلام به وزیر مربوطه با مطالباتی که دارند، در واحدهای تولیدی با یکدیگر تهاتر کنند.

.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه رابطه مالی دولت و نفت نیز در نشست عصر روز گذشته بررسی شد، بیان کرد: مطابق مصوبه کمیسیون تلفیق وزارت نفت اجازه پیدا کرد برای اجرای پالایشگاه آناهیتا و ستاره خلیج فارس از صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در مصوبه دیگری به وزارت نفت اجازه داده شد دریافت نرخ گاز به قیمت معمولی از هر مترمکعب گاز به مبلغ ۵۰ ریال دریافت کند تا این منبع برای گازرسانی به روستاها به خصوص مناطق سردسیر و استانهایی که نسبت برخورداری  آنها از گاز طبیعی پایین تر از میانگین است، استفاده شود.

.

مفتح با اشاره به بررسی اعتبارات مربوط به قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۹۱ افزود: براساس این قانون مقرر شده درآمد حاصل از اجرای هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی و کالاهایی که در این قانون بیان شده است به عنوان درآمد هدفمندی در یک ردیف بودجه نوشته شود.

.

وی ادامه داد: در سه ردیف دیگر بودجه باید هزینه های هدفمندی یارانه ها مشخص شود که براساس این قانون ۵۰ درصد درآمد برای مردم، ۳۰ درصد برای تولید و ۲۰ درصد بقیه برای دولت و افزایش قیمت هایی که دولت از هدفمندی یارانه ها متاثر می شود، در نظر گرفته می شود.

.

نماینده مردم رزن در مجلس هشتم تصریح کرد: ۵۴ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در راستای هدفمند کردن یارانه ها مانند سال گذشته تصویب شد.

.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه ردیف های هزینه ای هنوز به رای گیری نرسیده است، تاکید کرد: در نشست بعدازظهر کمیسیون تلفیق بحث ردیف های هزینه ای مطرح خواهد شد.

.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که سه شنبه یا چهارشنبه این هفته گزارش نهایی کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۹۱ در صحن علنی مجلس مطرح شود.

.

مفتح در رابطه با خبری مبنی بر مصوبه کمیسیون تلفیق درباره عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در کمیسیون تلفیق چنین موضوعی بحث نشد و اگر چنین چیزی منتشر شده صرفا استنباط رسانه ها است.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.