نرم افزارحسابداری صدگان

مجوز بانک آرین چرا لغو شد؟

0 581

حسابداراپ

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دلایل لغو مجوز بانک آرین براساس مصوبه شورای پول و اعتبار را اعلام کرد.

 .

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد: شورای پول و اعتبار در یکهزار و یکصدوسی و هشتمین جلسه مورخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۰ خود مصوب کرد با توجه به تامین بخش قابل توجهی از سرمایه بانک آرین از محل تسهیلات دریافتی از بانکها و موسسات اعتباری ، مجوز تاسیس بانک مذکور لغو شود.

.

در اطلاعیه صادره از سوی بانک مرکزی به این موضوع اشاره شده است که به موجب قانون اجازه تاسیس بانکهای غیر دولتی مصوب سال ۱۳۷۹ ، برخورداری اشخاص حقیقی وحقوقی داخلی از توان مالی برای تامین سرمایه بانک غیر دولتی از شرایط لازم برای صدور مجوز در این زمینه است.

 .

پندار سیستم

همچنین به موجب بند ۵ از الحاقیه به نکات لازم الرعایه در اساسنامه بانکهای غیر دولتی مصوب نهصدونودوسومین جلسه مورخ ۳/۱۲/۱۳۸۱ شورای پول واعتبار، سرمایه بانک نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانکها و موسسات اعتباری تامین شود؛ موضوعی که توسط بخشی از سهامداران این بانک رعایت نشده است.

 .

لغو مجوز بانک الکترونیکی آرین با استناد به اختیارات مندرج در قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱ و قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و در حال حاضر، مراحل قانونی خود را طی می کند .

 .

همچنین این بانک ضمن تاکید بر عزم جدی در برخورد با تخلفات مشابه ، به این موضوع اشاره کرده است که تصمیمات بانک مرکزی و ارکان مختلف آن از جمله شورای پول واعتبار به موقع ، به طور رسمی و از طریق مجاری مربوط  به اطلاع رسانه ها وعموم شهروندان گرامی خواهد رسید.

 .

منبع : خبرگزاري مهر

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.