نرم افزارحسابداری صدگان

ثبت نام ۱۵ هزار مودی ‌حقوقی برای کد‌ اقتصادی

0 1,203

حسابداراپ

.

با توجه‌ به اینکه حدود ۲۴۰ هزار نفر از  مودیان حقوقی اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده‌اند، به دلیل اینکه فرآیند ثبت نام به تازگی آغاز شده‌ است و به تدریج در حال افزایش است، از هفته جاری میزان ثبت‌نام شرکت‌ها برای دریافت کد اقتصادی افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،علی عسکری معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اخد مجوز استخدام ۳ هزار نفر در سازمان امور مالیاتی برای سال آینده، گفت: بودجه جذب این تعداد نیرو را از عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مجوز استخدام را از آقای فروزنده معاون توسعه سرمایه انسانی رئیس جمهور گرفتیم.

.

وی در خصوص روند اجرای توافق بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی درخصوص عدم دریافت تسهیلات از سیستم بانکی توسط بدهکاران مالیاتی، بیان کرد: این کاری بود که از قبل هم انجام می‌شد و براساس ماده ۱۸۶ مالیات‌های مستقیم در صورتی که فردی از بانک تسهیلات دریافت می‌کند بانک باید از سازمان امور مالیاتی بدهی مالیاتی آن فرد استعلام شود.

.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در صورتی که فرد بدهی مالیاتی نداشته باشد، مشکلی وجود ندارد و در صورت داشتن بدهی به بانک اعلام می‌شود تا بانک در ارزیابی و اعتبار سنجی مشتری استفاده کند و براساس آن تصمیم بگیرد.

.

ثبت نام ۱۵ هزار مودی حقوقی برای دریافت کد اقتصادی

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد برای دریافت کد اقتصادی مراجعه کرده‌اند، گفت: برای اخذ کد اقتصادی تاکنون ۱۵ هزار نفر از مودیان حقوقی(شرکت‌ها) ثبت نام کرده‌اند. ..

پندار سیستم

.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه‌ به اینکه حدود ۲۴۰ هزار نفر از مودیان حقوقی اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده‌اند، به دلیل اینکه فرآیند ثبت نام به تازگی آغاز شده‌ است و به تدریج در حال افزایش است، از هفته جاری میزان ثبت‌نام شرکت‌ها برای دریافت کد اقتصادی افزایش خواهد یافت.

.

ثبت نام حقیقی‌ها و حقوقی‌ها تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد

وی با بیان اینکه مودیان حقوقی تا پایان سال مهلت ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی دارند، گفت: در سال آینده باید اقداماتی انجام دهند که لازمه آن ثبت نام در سال جاری است و در صورت عدم ثبت نام حقوقی‌ها، محدودیت‌ها و محرومیت‌های قانونی برای آنها در نظر گرفته می‌شود تا آنها ملزم به ثبت نام شوند.

.

به گفته عسکری از سال آینده برای مودیان حقیقی برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام به عمل خواهد آمد که به نظر می‌رسد فرآیند ثبت نام این گروه حداکثر تا نیمه سال آینده باید به اتمام برسد.

.

رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص میزان مشارکت پارچه‌فروشان در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: تعدادی از پارچه‌فروشان ثبت نام کرده‌ و اظهارنامه خود را ارائه داده‌اند و عده‌ای هم مشارکت نکرده‌اند که ما براساس قانون تکالیف خود را انجام خواهیم داد و قانون برای کسانی که ثبت نام نکرده‌اند تمهیدانی در نظر گرفته است که از آن استفاده خواهیم کرد.

 ————————————————————————————————-

لينك ثبت نام:

http://www.tax.gov.ir/

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.