نرم افزارحسابداری صدگان

جدول ساعات کار قانونی سال ۱۴۰۰

2 18,356

حسابداراپ

ساعت کار قانونی به میزان ساعت کاری می‌گویند که یک کارگر موظف است در طول ماه کار کند تا بر اساس قانون کار، حقوق خود را به شکل کامل دریافت نمایند. این ساعت کار بر اساس تعطیلات رسمی و جمعه‌های موجود در تقویم تنظیم می‌شود.

در جدول زیر  این میزان را با محاسبه تعطیلات و جمعه‌ها مشخص شده تا کارگران، کارفرمایان و کارکنان امور اداری که وظیفه محاسبه حقوق را بر عهده دارند بتوانند به راحتی ساعات کار موظفی خود را بدست آورند.

    جدول ساعات کار قانون کار کارگران در سال ۱۴۰۰
ماه روزهای ماه تعداد جمعه‌ها تعداد تعطیللات رسمی غیر از جمعه تعداد روز کاری ساعت کار موظفی
فروردین ۳۱ ۴ ۶ ۲۱ ۱۵۴
اردیبهشت ۳۱ ۵ ۳ ۲۳ ۱۶۹
خرداد ۳۱ ۴ ۳ ۲۴ ۱۷۶
تیر ۳۱ ۴ ۱ ۲۶ ۱۹۱
مرداد ۳۱ ۵ ۳ ۲۳ ۱۶۹
شهریور ۳۱ ۴ ۰ ۲۷ ۱۹۸
مهر ۳۰ ۵ ۴ ۲۱ ۱۵۴
آبان ۳۰ ۴ ۱ ۲۵ ۱۸۳
آذر ۳۰ ۴ ۰ ۲۶ ۱۹۱
دی ۳۰ ۴ ۱ ۲۵ ۱۸۳
بهمن ۳۰ ۵ ۲ ۲۳ ۱۶۹
اسفند ۲۹ ۴ ۲ ۲۴ ۱۷۶
جمع ۵۲ ۲۶ ۲۸۸ ۲۱۱۳

توضیحات جدول ساعت کاری قانون کار ۱۴۰۰:

پندار سیستم

 مزد و حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ برای یک روز کاری در نظر گرفته می‌شود. برابر با تبصره یک ماده ۵۱ قانون کار، ساعات کار هفتگی افراد نباید کمتر از ۴۴ ساعت در هفته باشد. از آنجایی که هر هفته دارای هفت روز بوده و شش روز آن کاری می‌باشد، پس با تقسیم عدد ۴۴ به شش روز کاری به عدد ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه کار در روز می‌رسیم.

در صورتی که شرکت شما یک روز در هفته علاوه بر جمعه را تعطیل محسوب می‌کند، در نتیجه شما باید در سایر روزهای کاری ۸ ساعت و ۵۰ دقیقه کار کنید تا میزان ساعات کاری هفتگی شما با اعداد اعلامی برابر گردد.

محاسبه ساعت اضافه کاری قانون کار ۱۴۰۰:

اضافه کاری به هر میزان فعالیت کارگر مازاد بر ساعات کاری قانونی ماهانه وی گفته می‌شود که ایشان در طول یک ماه علاوه بر ساعات کاری موظفی خود انجام می‌دهد.

به عنوان مثال فردی ۲۴۰ ساعت در تیرماه کار کرده است. از آنجایی که ساعات کاری قانونی تیرماه ۱۹۱ ساعت می‌باشد، مازاد این ساعات کاری به مقدار ۴۹ ساعت اضافه کاری ایشان می‌باشد.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    سلام
    هفت ساعت و بیست دقیقه
    لطفا اصلاح بفرمایید
    ۰.۳۳ یک ساعت میشود ۲۰ دقیقه.

  2. manager می گوید

    باسلام و تشکر
    ویرایش شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.