نرم افزارحسابداری صدگان

پنج دليل براي برای ادغام يا فروش مؤسسه

1 1,139

حسابداراپ

این داستان دایم تکرار می‌شود. شرکای مؤسسه‌تان همگی در سن بازنشستگی هستند و در مورد بازنشستگی برنامه‌ریزی می‌کنند. هرساله از خودتان می‌پرسید: آیا امسال، زمان فروش یا ادغام است؟

 در شرایط فعلی كووید ۱۹ به این سؤال شدت بخشیده است. ممكن است برای برخی مؤسسات خیلی زود باشد، یا فكر كردن به چالش‌های عملیاتی كردن آن دشوار باشد. ممكن است این پرسش مطرح شود كه آیا اكنون زمان مناسبی برای فروش است یا خرید؟ بهتر است در پاسخ بگوییم اكنون زمان خوبی برای استفاده از فرصت‌های آتی پیش روی مؤسسه‌ی شماست. در حال حاضر پنج دلیل اصلی برای فروش وجود دارد.

·        چشم‌انداز خریداران

پندار سیستم

جامعه‌ی خریداران اکنون شامل خریداران جدید یا کم‌تر فعال است. كاهش تعداد مشتریان و نگرانی‌های كاركنان موجب شده است تا چهره‌های جدید، خود را در بازار عرضه می‌کنند. مرزهای جغرافیایی در حال فروپاشی هستند و کار از راه دور بیش‌تر و مؤثرتر شده است. بسیاری از گزینه‌هایی كه قبلاً كاندیدای فروش یا ادغام بودند دیگر تنها نیستند و اكنون تعداد گزینه‌ها بیش‌تر شده است.

·        جذابیت رویه‌های قدیمی

كارهای پرتكرار و مستمر ریسك كم‌تری دارند و نیاز به سرمایه‌گذاری اندكی برای گذار دارند. به عبارت دیگر اگر زمینه‌ی فعالیت مؤسسه‌ی ادغام‌شونده و تحصیل‌كننده یكسان باشد، نتیجه‌ی بهتری دریافت خواهد شد. به‌عنوان نمونه، ارائه‌ی خدمات مشاوره به مشتریان در قالب مؤسسه‌ی جدید و بر اساس فناوری‌های  مؤسسه‌ی تحصیل كننده، می‌تواند به‌سرعت سود ایجاد کند.

·        نگرانی مشتریان

وقتی نگرانی‌های موجود به اقتصاد ضربه می‌زند، مشتریان نسبت به قدرت و تداوم توصیه‌هایی كه از مشاوران خود دریافت كرده‌اند، دچار تردید می‌شوند. هرچه درك قوی‌تری از استعداد مشاوران و تداوم توصیه‌های آن‌ها وجود داشته باشد، بهتر است. كرونا بسیاری از مؤسسات حسابرسی را محك زده است. برخی از مؤسسات بهتر به شرایط بحرانی ناشی از كرونا ۱۹ پاسخ داده‌اند. مشتریان درحال بررسی گزینه‌ها هستند و در عین حال نسبت به موج دوم بیماری ابراز نگرانی می‌كنند. پیوستن نیروها به یك مؤسسه‌ی دیگر یا در واقع تبدیل شدن به یک مؤسسه‌ی قوی‌تر و عمیق‌تر در خدمات مشاوره‌ای  دقیقاً همان چیزی است که از انجام یك ادغام مناسب، انتظار می‌رود.

·        چالش کارکنان

حفظ پرسنل خوب، مشکلی است که در بسیاری از بحران‌ها و مسائل خود را نمایان می‌كند. حداقل چالش‌های حفظ پرسنل خوب ،جبران خدمات و مزایای آن‌ها، ثبات شغلی، آموزش و تعادل میان کار و زندگی آنان است. حفظ افراد قوی و نظم بخشیدن به وضعیت افراد اضافی اولویت مشترک خریداران و فروشندگان است. قوی‌تر شدن مؤسسات در زمان  همه گیری ویروس كرونا باعث وضعیت بهتر كاركنان می‌شود.

·        انعطاف‌پذیری مسیر

اگرچه تحصیل‌كنندگان جدید مسیر كوتاه‌تری را برای خرید طی می‌كنند. در صورت تمایل فروشنده نسبت به ادغام می‌توان یك برنامه‌ی زمانی طولانی‌تر تنظیم كرد.طولانی شدن زمان به نفع طرفین خواهد بود زیرا در این مدت می‌توان عملكرد، سودآوری و رویه‌های حسابداری جایگزین را بهبود بخشید.

منبع:www.accountingtoday.com

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. منصور می گوید

    سلام. در زمان ادغام شرکت به تامین اجتماعی توجه شود چون مشمول رسیدگی ۱۰ ساله سازمان تامین اجتماعی خواهد شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.