نرم افزارحسابداری صدگان

کمک‌ های نقدی و غیرنقدی به بیمارستان ‌ها هزینه مالیاتی محسوب می شود

0 3,606

حسابداراپ

در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌ های مستقیم، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، هزینه مالیاتی محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌ های مستقیم، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌ های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت، محسوب شود.

پندار سیستم

دکتر سید کامل تقوی نژاد، درخصوص کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: در پی اقدامات دولت برای مبارزه با کرونا، قرار بر این شد که در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌ های مستقیم، کمک‌ های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی که در اسفند ماه و در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌ های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت، محسوب شود.

وی ادامه داد: ماده ۱۷۲ حکمی دارد که بر اساس آن، طبق ضوابطی که چهار وزیر بهداشت و درمان، اقتصاد، آموزش عالی و آموزش و پرورش تنظیم می‌ کنند، مواردی که صرف تقویت مراکز آموزشی و درمانی کشور شود، به عنوان هزینه قابل قبول در منبعی که مودیان اعلام می کنند، قرار می‌ گیرد. از مردم و افرادی که در شهرستان‌ ها پروژه‌ ها و مجموعه‌ هایی برای کمک کردن دارند تا لوازم و تجهیزات مصرفی در اختیار بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی قرار بگیرد، خریداری کنند تا از هزینه‌ های مالیاتی آنها کاهش پیدا کرده و از درآمد مشمول مالیات آنها کسر شود. خصوصا اینکه باید توجه کنیم که بعضی از تجهیزات برای ماه های آینده موردنیاز بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی ما است و باید نسبت به تامین آنها تمهیدات لازم را بیندیشیم.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.