
بر اساس بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب شده در کمیسیون تلفیق، مرتبط با موضوع ماده ۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم در سال آینده سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان ۲۷ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.
[br]
به گزارش تسنیم، در قانون بودجه سال 96حقوقهای تا دو میلیون تومان از مالیات معاف بود و از دو میلیون تومان تا 10 میلیون تومان مشمول مالیات10درصدی می شد و مابقی نیز مشمول مالیات 20 درصدی می شدند.
بر اساس مطالعات ،حدود 80 درصد کسانی که حقوق بگیر بخش دولتی و خصوصی هستند زیر دو میلیون تومان دریافتی دارند، به همین دلیل سقف معافیت مالیاتی به دو میلیون و300 هزار تومان افزایش یافت .
طبق مصوبه جدید از دو میلیون و300 هزار تومان تا 6 میلیون و 900 هزار تومان یعنی سه برابر این عدد ضربدر 10 درصد می شود، بر این اساس مالیات تا هشت میلیون تومان تغییر نمی کند و تا 10میلیون تومان هم خیلی تغییر نمی کند، لذا طبق مصوبه جدید مجلس در مورد مالیات پلکانی، حقوقهای تا 8 میلیون تومان مالیات کمتری نسبت به سال گذشته میپردازند و نرخ مالیات حقوق بالای 20 میلیون تومان از 10 به 15درصد افزایش می یابد.
[br]
برای سال 97 پیش بینی شده است که تا 6 میلیون و900 هزار تومان مشمول مالیات 10 درصدی می شود، با این تفاوت که رقم 6 میلیون و 900 هزار تومان منهای 2 میلیون و 300هزار تومان می شود و 10 درصد 4 میلیون و 600هزار تومان یعنی 460 هزار تومان مالیات به این حقوق تعلق می گیرد و مابقی آن تا10میلیون تومان مشمول مالیات 15 درصد می شود.
[br]
توضیح سایت: متن اصلاحی پاراگراف فوق بنا به توضیحات جناب آقای رحیمی دانش:
برای سال ۹۷ پیش بینی شده است که مبالغ دریافتی تا 9 میلیون و200 هزار تومان مشمول مالیات ۱۰ درصدی می شود، با این تفاوت که رقم 9 میلیون و 200 هزار تومان منهای ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تومان معافیت اعلامی می شود و ۱۰ درصد 6 میلیون و 900 هزار تومان یعنی 690 هزار تومان مالیات به این حقوق تعلق می گیرد و مابقی آن تا 11.5 میلیون تومان مشمول مالیات ۱۵ درصد می شود.
[br]
بر اساس بند الف تبصره 6 لایحه بودجه مصوب شده در کمیسیون تلفیق، مرتبط با موضوع ماده 84 قانون مالیاتهای مستقیم در سال آینده سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان 27 میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.
این در حالی است که طبق ماده واحده لایحه دولت سقف معافیت مالیاتی ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن، در سال آینده مبلغ دویست و چهل میلیون ریال (2 میلیون تومان در ماه) تعیین شده بود.(متن تبصره 6 لایحه دولت در ادامه قابل مشاهده است).
[br]
[hr]

