نرم افزارحسابداری صدگان

واکنش یک مقام کارگری به نرخ دستمزد ۹۵

1 837

حسابداراپ

یک مقام مسوول کارگری در واکنش به تعیین حداقل دستمزد سال ۹۵، گفت: تنها چیزی که برایمان ماند شرمندگی مقابل میلیونها کارگر ایرانی بود.


پندار سیستم

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارزیابی تصویب افزایش ۱۴ درصدی مزد کارگران اظهار کرد: آنچه می توانم بگویم این است که دستمزد تعیین شده رضایت جامعه کارگری را در پی نداشت و برای ما سوال است که آن هم جلسه و کمیته و کارگروه مزد، شب عید کجا رفت؟

وی ادامه داد: بارها نسبت به افت شدید قدرت خرید کارگران هشدار دادیم ولی متاسفانه در ماههای پایانی سال به جای کم کردن فاصله بین حداقل مزد و هزینه‌های معیشت، واقعیتهای روز زندگی کارگران را نادیده گرفتند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با انتقاد از بی توجهی به جداول آماری ارائه شده و لیست هزینه‌های زندگی کارگران در شورای عالی کار، افزود: پیشنهاد بنده این است که اگر مباحث کمیته دستمزد و بررسی‌های فشرده نمایندگان کارگری و کارفرمایی و گزارشهای استانی از رصد وضعیت خانوارهای کارگری برای شورای عالی کار کم اهمیت است و هنگام تعیین مزد آنها را مدنظر قرار نمی‌دهد این جلسات را کنار بگذارد و یک روز را تعیین کند و بر اساس خواست کارفرمایان و وزارت کار برای کارگران تصمیم‌گیری کند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت حضور تمام تشکل‌های کارگری در جلسه تعیین مزد شورای عالی کار افزود: قرار نیست در شورای عالی کار زورگویی کنیم زیرا در این شورا با نظر اکثریت موضوعات به تصویب می‌رسد بنابر این کسانی که رضایت و معیشت کارگران را در نظر نمی‌گیرند باید در مقابل جامعه کارگری پاسخگو باشند.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. هوشنگ رسولی فرد می گوید

    بزرگوار عزیز با نظرتان در مورد مشخص کردن یک روز برای تعیین حقوق کارگر از طرف وزارت کار موافقم ولی فقط حقوق ثابت کارگر ۱۴ درصد افزایش یافته و در کل حقوق با احتساب حق اولاد و بن فقط و فقط ۱۲.۱۵ درصد افزایش داشته !!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.