نرم افزارحسابداری صدگان

شناسایی دقیق مشاغل سخت و زیان آور

1 1,458

حسابداراپ

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بر لزوم شناسایی دقیق مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد و از وزارت کار خواست تا با توجه به حذف تبصره‌های ضد اشتغال از برنامه ششم، از نظرات تشکل‌های کارگری در خصوص مواد جایگزین آن استفاده کند.


رحمت الله پورموسی اظهار کرد: اکنون که تبصره‌های ضد اشتغال در برنامه ششم حذف شده است باید در قالب یک کارگروه سه جانبه مواد جایگزین تبصره‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از نظرات و پیشنهادات تشکل‌های کارگری استفاده شود.

به گزارش  ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه در برنامه‌های توسعه چهارم و پنجم این ماده گنجانده شده بود دولت می‌تواند در برنامه ششم ماده ۱۰ قانون نوسازی و بازسازی صنایع را در بحث بازنشستگی پیش از موعد لحاظ کند.

پندار سیستم

این مقام مسوول کارگری در ادامه به تبصره ۲۴ برنامه ششم اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد ما در خصوص تبصره مذکور این است که به جای کم کردن سنوات ارفاقی، همچون روال قبلی سخت و زیان آور بودن شغل را به درستی شناسایی کنند و هر شغلی را در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار ندهند.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور متذکر شد: بر اساس تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، افرادی‌ که‌ حداقل‌ ۲۰ سال‌ متوالی‌ یا ۲۵ سال‌ متناوب‌ در کارهای‌ سخت‌ و زیان‌آور و مخل‌ سلامتی‌ اشتغال‌ داشته‌ و در هر مورد حق‌ بیمه‌ مدت‌ مذکور را به‌ سازمان‌ پرداخت کرده باشند می توانند تقاضای‌ مستمری‌ بازنشستگی‌ کنند که هر سال‌ سابقه‌ پرداخت‌ حق‌بیمه‌ در کارهای‌ سخت‌ و زیان‌ آور ۱.۵ سال‌ محاسبه‌ می‌شود.

وی گفت: خواسته ما این است که قانون مشاغل سخت و زیان آور همچنان به قوت خود باقی بماند منتها شغل‌های سخت و زیان آور را واقعی کنند و هر شغلی را سخت و زیان آور تلقی نکنند.

پورموسی در پایان تاکید کرد: وزارت کار پیشنهادات تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری را در خصوص مواد جایگزین تبصره‌های حذف شده برنامه ششم بشنود و در خصوص تبصره‌های مربوط به حوزه کار و کارگری با آنها مشورت کند.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. عباس ساعدی می گوید

    سلام خدمت شمانگهبانی جزوکارهای سخت وزیان اوراست یانه ودرمورددرصدکه بابت سخت وزیان اوربحساب کارگراست یاپیمانکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.