نرم افزارحسابداری صدگان

اخذ مالیات از خانه‌های خالی راه مبارزه با دلالی نیست.

0 784

حسابداراپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه دولت در امر مسکن نسبت به اقشار کم درآمد کم توجهی انجام داده است‌گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه نه‌تنها از دلال بازی و واسطه گری در بازار مسکن جلوگیری نمی‌کند بلکه محدود کردن معامله در امر مسکن را در پی خواهد داشت.

 

علی اکبر آقایی مغانجویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت در امر مسکن نسبت به اقشار کم درآمد جامعه کم توجهی بسیاری انجام داده است، گفت: دولت در امر مسکن به دهک‌های یک و دو جامعه، بویژه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توجه نکرده که این امر تاسف برانگیز است.

 

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پروژه مسکن مهر در کشور باید ادامه یابد، افزود: دولت فعلی و همچنین دولت آینده باید طرح مسکن مهر را ادامه داده و ظرفیت‌های آنرا افزایش دهند تا افراد بیشتری بتوانند صاحب خانه شوند.

پندار سیستم

 

وی با اشاره به این موضوع که اقشار اجاره نشین جامعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: باید هرچه بیشتر به سمت تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن حرکت کرد که این امر باید در دولت آینده نیز ادامه یابد، چراکه آرامش بازار مسکن می‌تواند مرهمی بر روی زخم های اقشار کم درآمد و متوسط جامعه که فاقد مسکن هستند باشد.

 

آقایی مغانجویی در پاسخ به این پرسش که اقدام وزارت راه و شهرسازی برای گرفتن مالیات از خانه‌های خالی از سکنه را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: استفاده از مجازات و تعزیرات برای کسانی که املاک اضافی داشته و یا به سرمایه گذاری در این مورد پرداخته‌اند شیوه مناسب و کارسازی نخواهد بود.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه نه‌تنها از دلال بازی و واسطه گری در بازار مسکن جلوگیری نمی‌کند بلکه محدود کردن معامله در امر مسکن را در پی خواهد داشت، لذا وزارت راه و شهرسازی بهتر است به جای اینگونه اعمال به تشویق ساخت و ساز مسکن روی آورد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.