نرم افزارحسابداری صدگان

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق‌بیمه/ بيمه بيكاري سال ۹۲

2 1,143

حسابداراپ

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهرداد محقق‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه شورای عالی کار درخصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ۹۲، گفت: براساس این تصویب‌نامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور دستمزد مقطوع سال ۹۲ را به هنگام دریافت لیست و حق‌بیمه اعمال می‌کنند.



محقق‌زاده با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه در سال ۹۲ مبلغ ۱۶۲ هزار و ۳۷۵ ریال است، اظهار داشت: سایر سطوح دستمزدی نیز براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۹۱ معادل ۱۰ درصد به علاوه رقم ثابت ۱۹ هزار و ۴۸۵ ریال افزایش می‌یابد، همچنین پرداخت حق‌بیمه آن گروه از بیمه‌شدگان اختیاری که مبنای پرداخت حق‌بیمه آنان در سال ۹۱ از رقم روزانه ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ ریال بیشتر می‌باشد همانند سایر سطوح دستمزدی افزایش یافته، مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد روزانه کمتر نباشد.

پندار سیستم



معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: کلیه پرداخت‌های آن دسته از بیکاران که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ ۱/۱/۹۲ به بعد می‌باشد با رعایت حداقل دستمزد سال‌جاری خواهد بود. همچنین پرداخت‌های آن دسته از مقرری‌بگیران سنوات قبل که در سال‌جاری ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال ۹۲ باشد تا مبلغ حداقل دستمزد سال ۹۲ ترمیم می‌شود.



محقق‌زاده حداکثر دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه را نیز در سال ۹۲ براساس مصوبات شورای عالی تأمین‌اجتماعی و هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل یک‌میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام کرد.


محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. پروین می گوید

    سلام من ۲۰ماه سابقه بیمه دارم البته با ۶ ماه مرخصی زایمان مجموعا ۲۰ ماه باحداقل دستمزداداره کار .چه مدت و چه میزان حقوق بیمه بیکاری بهم تعلق می گیرد؟

  2. امید می گوید

    سلام مادر من ۳ سال و۹ماه بیمه دارد و سن او در حال حاضر بالای ۶۵ سال است ایا قانونی هست که بتواند با همین سابقه ۳سال و ۹ماه بازنشسته شود و حقوق دریافت کند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.