تصویب نامه 198827/ت46008ک مورخ 90/10/10هیات وزیران (معافیت مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات)

وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه مورخ 10 مهرماه 1390 بنا به پیشنهاد شماره 3153/220882 مورخ 1389/10/5 معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به اختلاف نظر بین وزاراتخانه های صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصاد و دارایی و با رعایت ماده 5 تصویب نامه شماره 312767/ت 37550 ک مورخ 1376/12/27 تصویب نمودند :
.
یا توجه به اینکه ماده 66 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب سال 1384 – به صراحت صرفا استثنای مذکور در تبصره 2 ماده 132 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم – مصوب سال 1380 – را لغو نموده است. لذا استثنای الحاقی به تبصره 2 ماده 132 قانون یادشده مندرج در ماده 6 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور – مصوب سال 1382 – کماکان قابل اجراست و واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات که در محدوده شهرهای تهران، اصفهان و مراکز استان ها و شهرهای بالای سیصد هزار نفر جمعیت باشند نیز مطابق ماده 132 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مشمول معافیت از مالیات بر درآمد می باشند
.
این تصویب نامه در تاریخ 1390/10/5 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
.
محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیس جمهور


با سلام و با تشکر از سايت زيباتون در صورت امکان اين بخشنامه تصویب نامه ۱۹۸۸۲۷/ت۴۶۰۰۸ک مورخ ۹۰/۱۰/۱۰هیات وزیران (معافیت مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات)را به بنده حقير ارسال نمائيد
خيلي ممنونم
قابل باور نیست.
لطف می کنید و در راستای اهداف این سایت و خبر گزاری دقیقا تبیین فرمایید.
به این شکل یعنی همه شرکتهای تهرانی که مثلا عضو شورایعالی انفورماتیک هستند از مالیات معافند؟
از چه زمانی؟ یعنی چون مساله حاصل یک اختلاف قدیمی است از همان زمان قابل استناد است؟
عرض سلام و تشكر از اظهار لطف شما
انشاءا… گزينه اي را درسايت فعال ميكنيم كه امكان ارسال پست به ايميل توسط كاربران ميسر شود.
فعلا” لطف كنيد و بصورت كپي صفحه اقدام بفرمائيد.
ضمن اينكه مي توانيد با اشتراك در خبر نامه سايت ، پستها را بصورت روزانه درايميل خود دريافت كنيد.
بااحترام
عرض سلام و ادب
به نظر بنده اين تصويبنامه ، قانوني را كه باعث حذف استثناي اين تبصره شده بود (الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1384) را دوياره احيا كرده است.
ترتيب موضوع به اين صورت است:
1- اصلاحيه قانون مالياتها مصوب 1380
2- قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور مصوب سال ۱۳۸۲
3- الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1384(كه باعث حذف تبصره 2 ماده 132 شده است)
حال اين مصوبه با اين هدف تنظيم شده كه استثناي قانون سال 84 را بلا اثر كند.
ضمنا برقراري معافيت واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات به استناد ماده 6 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشوروآیین نامه اجرایی و به شرح زير مشخص شده است:
ماده ۶ –
قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶٫۱۲٫۳ و اصلاحات بعدی آنبهشرح زیر اصلاح میگردد:
الف – تبصره (۲) ماده (۱۳۲) به شرح ذیل اصلاح میگردد:
بعد از کلمه «به استثنای» عبارت «واحدهای تولیدی فنآوری اطلاعات با تأییدوزارتخانههای ذیربط و» اضافه میشود.
بااحترام
سلام
ممنون از پاسختان. به طور واضح تر به نظر شما شرکتهای معمولی تولید فناوری اطلاعات داخل شهر تهران از سال 90 به مدت 5 سال از 80 درصد مالیات بر درآمد معاف شدند؟ به نظر می رسه این خبر اینقدر مهم هست که باید بیشتر از این سر و صدا می کرد! اداره مالیات میگه ما هنوز روی این مساله ابهام داریم و مکاتبه کردیم با دولت.
با سلام و احترام
بله به نظر مي رسد اين معافيت برقرار شده است ليكن به موضوع مندرج درمتن يعني محدوده ي شهر تهران عنايت بفرمائيد ضمن اينكه تعريف واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات هم دراين تصويبنامه مهم است.
باتشكر
با سلام احتراما مسئله تعریف (واحدهای تولیدی فن آوری اطلاعات )میباشد من تعریفی در قوانین موضوعه و یا بخشنامه ها ندیدم لطفا اگر جایی تعریف شده که منظور قانونگذار نیز هست جهت اطلاع استفاده کنندگان درج نمایید در غیر اینصورت در صورت نبود تعریفرمشخص ٰبه دلیل ابهام چالش بین شرکتها و دارایی همچنانپا برجاخواهد بود با تشکر
سلام
واحد تولید فنآوری به کسی اطلاق می شود که پروانه بهر ه برداری از وزارت صنایع کسب کند. البته این قانون هنوز اجرا نشده، قانون تحول مالیاتی، تبصره 2 ماده 132 را به شکلی تغییر داده که چندان قابل فهم نیست!
کسانی که قبلا پروانه بهر برداری را گرفته اند، معافیتشان برقرار است یا این قانون عطف به ماسبق میشود!؟
با سلام و احترام
به نظر بنده براي كساني كه پروانه بهره برداري گرفته و سوابق معافيت خود را نزد سازمان امورمالياتي تكميل و از اين معافيت استفاده ميكنند مشمول قانون جديد نخواهد شد چراكه عده ي زيادي به همين خاطر سرمايه گذاري كرده اند.
موفق باشيد.
ممنون از پاسخ شما. اینکه می فرمایید میشه ثبات اقتصادی و برنامه ریزی! که اصولا در تغییرات قوانین در کشور ما محلی از اعراب نیست.
این مساله برای ما بسیار مهم است. آیا کسانی را می شناسید که در شهر تهران و در محلی غیر از پارک فناوری و با عناوین غیر از دانش بنیان عینا و راسا از این معافیت استفاده کرده باشند؟
چون قانون اخیر متعلق به نیمه سال 90 است.
عرض ادب مجدد
خير متاسفانه سراغ ندارم.
باسلام
من حسابداریک موسسه دولتی هستم واخیرافاکتوری ازسازمان نظام مهندسی واحدگاز استان البرزبابت هزینه نظارت وبازرسی کنتورانجام داده اندبابت کسر3%مالیات مستقیم اذعان دارندکه معاف ازمالیات می باشند
آیادرماده139قانون مالیاتهای مستقیم آمده یانه؟لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر
با سلام و احترام
براي اثبات ادعاي خود مبني بر عدم كسر ماليات ماده 104 قانون مالياتها كه اخيرابه 3% كاهش يافته نياز است گواهي ارائه كنند.
موفق باشيد.