نرم افزارحسابداری صدگان

حق عائله‌مندی برای دختران خودسرپرست

4 2,878

حسابداراپ

دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار پس از سال‌ها می‌توانند شاهد اعطای حق عائله‌مندی در فیش حقوقی خود باشند ضمن اینکه اختصاص حق اولاد به زنان سرپرست خانوار که وظیفه تامین معاش خود و فرزندانشان را برعهده دارند، گام دیگری در جهت دستیابی زنان به حقوق واقعیشان است.

.

به گزارش فارس، زنان امروزه همانند مردان در عرصه اجتماع حضوری فعال دارند و اکثر آنها پابه‌پای مردان فعالیت کرده و در مشاغل مختلف و گاه سخت حضوری موثر دارند.

.

برخی از زنان در غیاب همسر یا فوت او به تنهایی مسوولیت زندگی و تامین هزینه‌های فرزندانشان را برعهده دارند از این رو حمایت از زنان سرپرست خانوار شاغل یکی از وظایف دولتمردان است اما تا چندی پیش زنان شاغل سرپرست خانوار تنها حق عائله‌مندی دریافت می‌کردند و حق اولاد به آنها پرداخت نمی‌شد در حالی که وظیفه تامین هزینه‌های فرزندانشان را برعهده داشتند از این رو اختصاص حق اولاد بارها مورد درخواست این گروه از زنان قرار گرفته بود.

.

چندی پیش هیات دولت با اعطای حق اولاد و حق عائله‌مندی به زنان شاغل سرپرست خانوار موافقت کرد.

لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در این ارتباط با بیان اینکه براساس این مصوبه هیات دولت، زنان شاغل اگر همسر خود را از دست داده باشند یا همسر آنها از کار افتاده یا معلول باشد می‌توانند علاوه بر حق عائله‌مندی از حق اولاد نیز برخوردار شوند، گفت: این زنان پیش از این نیز از حق عائله‌مندی برخوردار بودند و با مصوبه اخیر هیات دولت از این پس حق اولاد هم دریافت می‌کنند.

پندار سیستم

.

بنا بر این گزارش، دختران مجرد و شاغلی در جامعه وجود دارند که خود سرپرست بوده یا با وجود داشتن پدر و مادر به دلیل بیماری آنها اداره زندگی و تامین هزینه‌ها را برعهده دارند از این رو مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری سال گذشته طی مکاتباتی با معاونت منابع انسانی ریاست‌جمهوری خواستار اصلاح بند «۴» ماده «۶۸» قانون خدمات کشوری و اعطای حق عائله‌مندی به این گروه شد.

.

مریم مجتهدزاده، رییس مرکز امور زنان و خانواده در ‌خصوص اعطای حق عائله‌مندی به دختران شاغل مجرد اظهار داشت:

با موافقت هیات دولت از این به بعد دختران شاغل مجرد حق عائله‌مندی دریافت می‌کنند.وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام دختران مجرد مشمول اعطای حق عائله‌مندی می‌شوند، پاسخ منفی داد و گفت: حق عائله‌مندی تنها به دختران شاغل مجردی که خودسرپرست بوده یا سرپرستی خانواده خود را برعهده دارند، تعلق خواهد گرفت و تمام دختران مشمول این موضوع نیستند.

.

رییس مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به اعطای حق اولاد به زنان سرپرست خانوار گفت: از این پس زنان سرپرست خانوار شاغل علاوه بر حق عائله‌مندی، مبلغی را به عنوان حق اولاد دریافت می‌کنند.مجتهدزاده ادامه داد: زنان سرپرست خانوار وظیفه تامین معاش خود و فرزندانشان را برعهده دارند و اعطای حق اولاد به آنها اقدام موثری در جهت احقاق حقوقشان است و بخشی از مشکلات معیشتی آنها را رفع می‌کند.

.

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. ارزو می گوید

    دختران مجرد که راحتندزنان شاغل که کمک خرج خانواده ومدرسه وشهریه وقسط خونه وماشین و…………………………دارن عایله مندی لازم ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ارزو می گوید

    سنت ازدواج ورونق بدید

  3. مريم می گوید

    سلام
    متولد ۵۵ هستم و سنم از ۴۰ گذشته و تا كنون ازدواج نكرده ام
    در اداره دولتي كار ميكنم و استخدام قراردادي هستم
    هر ماه بيمه تكميلي پدر و مادرم رو پرداخت ميكنم
    با توجه به سن و شرايطم آيا حق عائله مندي به بنده هم تعلق ميگيره يا نه؟

  4. نشناس می گوید

    با سلام دختر ۵۵ ساله مجرد هرگز اردواج نکرده ۲۴ سابقه کار دولتی دارم سرپرست خواهر انم هستم پس چرا عائله مندی به افرادی مثل من تعلق نمی گیرد؟؟؟؟/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.