نرم افزارحسابداری صدگان

مهلت پرداخت مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده ۹۹ تا پایان خرداد ۱۴۰۰ امهال شد.

4 5,986

حسابداراپ

نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز در ستاد ملی کرونا با توجه به آثار اقتصادی کرونا تصمیماتی برای واحد‌های تولیدی گرفته شد که قدری بتوانند سرپا باشند.
وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی اصناف و اینکه برخی از واحد‌ها امکان فروش محصولات خود را نداشتند، اما بر اساس روال متعارف چک‌هایی را صادر کرده اند و عملاً امکان پر کردن موجودی حساب و پرداخت چک را پیدا نمی‌کنند و این به طور زنجیره بار مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این مورد ابعاد مختلفی دارد، اما در مجموع ستاد ملی کرونا به این تصویب رسید که برای بازه از اول تا ۲۰ اردیبهشت، یک تنفسی به مبادلات با چک دهد و بانک‌ها و موسسات اعتباری از صدور گواهی پرداخت نشدن چک اجتناب کنند و محاکم و ضابطین قضایی هم از صدور اجرائیه و اجرای آن‌ها خودداری کنند یعنی گویی که یک فرصتی را ایجاد کردیم تا این شرایط غیر عادی به شرایط عادی برگردد.

پندار سیستم

وی اظهار داشت: به سبب همین محدودیت‌ها ممکن است بعضی از واحد‌ها نتوانسته باشند مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده ۹۹ خود را پرداخت کند و ممکن است اقساط معوق داشته باشند و سررسید اقساط رسیده باشد، مهلت پرداخت تا پایان خرداد ۱۴۰۰ امهال شد.

ضمنا جرائم واحدهای آسیب‌دیده از کرونا که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پاییز و زمستان را تسلیم نکرده‌اند، بخشیده می‌شود.
محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. کاربر می گوید

    زمان ارسال معاملات فصلی و پرداخت ارزش افزوده زمستان ۹۹ تمدید شده یا هر دو تا ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ هست؟

  2. منصور می گوید

    دوستان دقت کنید نوشته مهلت پرداخت و نه مهلت ارسال. مهلت پرداخت هم برای اقشار آسب دیده است انگار

  3. manager می گوید

    دقیقا

  4. manager می گوید

    سلام
    هردو۱۵اردیبهشت هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.