نرم افزارحسابداری صدگان

چرا در یک بحران،پیش‌بینی انعطاف‌پذیر جریان‌هاي نقدی بسیار ارزشمند است؟

0 1,881

حسابداراپ

اگرچه ويروس كرونا شرايط سختي را رقم زده است اما با پیش‌بینی جریان نقدی قابل‌انعطاف و قابل‌تنظیم، می‌توانید مشتریان خود را یک قدم جلوتر نگه دارید و در چنين شرايط دشواري اطلاعات مالی، مشاوره‌ي تخصصی و پشتیبانی مورد نیاز آن‌ها را فراهم کنيد.

با تأثیر ويروس همه‌گير كرونا بر زندگي روزمره، تاكنون هيچ برهه‌اي از زمان مانند امروز براي پشتیبانی از مشتریان ارزشمند مؤسسات ارائه دهنده‌ي خدمات حرفه‌اي اين‌قدر اهميت نداشته است.کمک به كسب‌وكارهاي آسیب دیده برای کنترل جريان‌هاي نقدي‌شان، مأموريت بسیار مهمي به نظر مي‌رسد. اگر می‌خواهید هنگام رويارويي با اوضاع آشفته‌‌ي مالي به مشتریان خود كمك كنيد، ضروری است رویکردی را برای پیش بینی جريان‌هاي نقدي مرتبط با كسب و‌كار آن‌ها مد نظر داشته باشيد.

حسابداران، مشاوران معتمد در مواقع اضطراری

حرکت از خدمات رعايت به سمت خدمات مشاوره، برای بسیاری از مؤسسات ارائه‌دهنده‌ي خدمات حسابداری تحولی تدریجی بوده است. اما با توجه به تأثیر اقتصادی بحران ویروس کرونا که بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط را به‌شدت متضرر كرده، شاهد تقاضاي گسترده‌اي برای خدمات مشاوره‌ای هستیم. شركت‌هاي كوچك و متوسط حسابدار خود را به‌عنوان یک مشاور قابل اعتماد واقعی می‌بینند. آن‌چه مالكان، هيأت مديره‌ها و مدیران عامل می‌خواهند، کسی است كه در طی مراحل مختلف آن‌ها را راهنمایی کند. مشاوري که می‌تواند منابع مالی آن‌ها را بررسی کند، کمک‌ها و حمايت‌هاي مالی موجود را تشريح و از آینده‌ي کوتاه‌مدت و بلندمدت كسب وكار و کاركنان آن‌ها محافظت کند.

تأثير عدم‌اطمينان مربوط به جريان‌هاي نقدي در دوران بحران

پندار سیستم

بر اساس تحقيقات انجام‌شده، يك‌پنجم شرکت‌های کوچك در بريتانيا به دلیل تأثیر ویروس كرونا  وجوه نقد خود را از دست داده‌اند، اين موضوع آمار نگران‌كننده‌اي براي مالكان شركت‌هاي كوچك و متوسط است. بخش‌هایی مانند گردشگري، تفریحات و خرده‌فروشی در حال حاضر تعطيل هستند. ساير بخش‌ها نيز از نظر سطوح كار، فروش و درآمد در شرايط ركود قرارگرفته‌اند، در وضعيت عدم‌اطمينان اقتصادي، كسب‌وكارها با جريان‌هاي نقدي خود دچار مشكل هستند، زيرا جريان‌هاي نقدي قلب تپنده‌ي شركت‌هاي كوچك و متوسط محسوب مي‌شود.

چرا پیش بینی جريان‌هاي نقدي بسیار مهم است؟

کنترل جریان‌هاي نقدي حتي در بهترین شرايط مشکل است. اما حفظ جريان‌هاي نقدي مثبت در طول اين بیماری همه‌گیر جهاني، آزموني براي شركت‌هاي كوچك و متوسط است.آن‌چه اين شركت‌ها از مؤسسات ارائه‌دهنده‌ي خدمات حسابداري مي‌خواهند، ياري رساندن به آن‌ها در زمينه‌ي كنترل جريان‌هاي نقدي ورودي و خروجي است. دسترسي به پيش‌بيني‌هاي دقيق از هر چيزي مهم‌تر است زيرا به شركت‌هاي كوچك و متوسط اجازه می‌دهد تا منابع جريان‌هاي نقدي آتي خود را  پيدا كنند و برای حل‌وفصل مسائل مربوط به وجوه نقد، مجدداً كسب و كار خود را تنظيم كنند. به‌ويژه در زماني‌كه شركت‌ها براي تأمين وجوه مورد نياز خود به بانك‌ها يا ساير اعتباردهندگان مراجعه مي‌كنند، براي تهيه‌ي جدول درخواست وام خود بايد مدل پيش‌بيني دقيق، پايداري ميزان درآمد، جريان‌هاي نقدي و سطوح بدهي‌ خود را نشان دهند.

ارزش اصلي پيش‌بيني‌هاي انعطاف‌پذير

هرچه ابزارهای پیش‌بینی جریان‌هاي نقدی مختص خود موسسه باشد، به‌روزرسانی و گسترش آن ساده‌تر است، و موسسه‌ي ارائه دهنده‌ي خدمات حسابداري سریع‌تر قادر به پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان خواهد بود. معمولاً نرم‌افزارهای پيش‌بيني جريان‌هاي نقدي مبتني بر اكسل است كه مي‌تواند به پيش‌بيني جريان‌هاي نقدي به شكل انعطاف‌پذير كمك نمايد.

منبع: www.accountingweb.co.uk

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.