نرم افزارحسابداری صدگان

فرار مالیاتی ۴۸۰ میلیارد تومانی ۱۹ شرکت

0 629

حسابداراپ

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: با تشکیل کارگروهی با همکاری سازمان بازرسی کشور و سازمان مالیاتی و پلیس آگاهی تاکنون ۱۹ شرکت کشف شدند که حدود ۴۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.


به گزارش ایلنا، مسعود منفرد؛ جانشین پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: پلیس آگاهی ناجا در راستای تحقق شعار سال ۹۵ مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با امنیت اقتصادی به منظور حمایت از تولید ملی و همچنین تدابیر فرمانده ناجا به موضوعات اقتصادی موفق شد در عملیات ویژه‌ای دو موسسه بزرگ در تهران که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند و اقدام به فروش فاکتورهای جعلی و سوء استفاده از برخی شرکت‌ها می‌کردند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا افزود: اقدام به این کار به علت فرار مالیاتی و بعضا سوء استفاده‌هایی نظیر اخذ وام‌های کلان از بانک‌های کشور و فروش کالای قاچاق و جلوه دادن کالا به صورت قانونی بوده است.

سردار منفرد گفت: اولین شرکتی که ما موفق به کشف آن شدیم حدود ۱۵۰ مهر جعلی این شرکت‌ها ساخته بودند و فاکتورهای مربوط به شرکت‌ها و به نام آن شرکت‌ها را استفاده می‌کردند و از فروش این فاکتور‌ها سرمایه کلانی به جیب می‌زدند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرکت دیگری که ساختمان بزرگی داشت و کارمندان آن عموما غیرمطلع از فعالیت قانونی این شرکت بودند؛ ششصد مهر به صورت جعلی ساخته و فاکتورهای چاپ شده غیرمعتبر را استفاده می‌کردند که فرار مالیاتی کلانی را برای آنان در بر داشت.

وی افزود: شرکت‌هایی که واقعا سالم بودند و قانونی کار می‌کردند نیز مهر و فاکتور آن‌ها مورد سوء استفاده این موسسات قرار می‌گرفت و توسط این افراد به سازمان مالیاتی کشور ارائه می‌شد که بعد‌ها این شرکت‌ها متوجه شدند از فاکتورهای آن‌ها سوء استفاده و مالیات‌های کلانی را برای آن‌ها در پی داشته است که این شرکت‌ها گزارشاتی به ما ارائه دادند که بررسی‌های ما نیز نشان دهنده فعالیت خلاف این موسسات شد.

سردار منفرد با بیان اینکه محدودیت نام بردن این موسسات به دلیل اینکه در حال حاضر پرونده آن‌ها در حال بررسی است؛ وجود دارد، گفت: ‌این شرکت‌ها از پوشش بیمه استفاده می‌کردند و از هر ترفندی  استفاده می‌کردند که بتوانند کلاهبرداری کنند و این موسسات در خیلی از شهرهای بزرگ مانند اصفهان مازندران و البرز فاکتورهای خود را به فروش می‌رساندند.

وی ادامه داد: این فاکتور‌ها با تشکیل کارگروهی با همکاری سازمان بازرسی کشور و سازمان مالیاتی و پلیس آگاهی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و تاکنون که ۱۹ شرکت مورد بررسی قرار گرفتند؛ حدود ۴۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.