نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن

0 960

حسابداراپ

در پی طرح سئوال بازماندگان متوفی بیمه‌شده درخصوص دریافت کمک هزینه کفن و دفن، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: یکی از انواع حمایت‌های این سازمان، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شدگان متوفی است و هدف از پرداخت آن، جبران قسمتی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی برای دفن و کفن آنان متقبل می‌شوند.

پندار سیستم


کمک هزینه کفن و دفن، بابت فوت بیمه‌شدگان اجباری و اختیاری، مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی پرداخت می‌شود.
برقرار بودن ارتباط بیمه‌شده با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه‌شده متوفی است و به این ترتیب افرادی که قبل از فوت فاقد ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی باشند، مشمول دریافت این کمک هزینه نیستند.
بر این اساس کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر متوفی، فرزند، پدر و یا مادر وی پرداخت می‌شود همچنین باتوجه به تسهیلاتی که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم گردیده، کمک هزینه مذکور بابت فوت همسر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیز درصورت احراز شرایط قانونی پرداخت می‌شود.
شایان ذکر است، میزان کمک هزینه کفن و دفن، معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت است که پس از انجام مراحل کفن و دفن بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر و با ارائه گواهی فوت و دفترچه درمانی متوفی از سوی شعبه مربوطه قابل پرداخت است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.