نرم افزارحسابداری صدگان

مردم ۲ برابر سال ۹۰ سکه خریدند.

0 687

حسابداراپ

براساس گفته های رییس سازمان امور مالیاتی در بهار و تابستان امسال میزان مالیات دریافتی از سکه به نسبت سال گذشته دو برابر شده است.

.

به گزارش مهر، برآوردهای اولیه نشان می دهد حداقل به همین نسبت میزان خرید مردم افزایش داشته است. البته با توجه به افزایش قیمت سکه بخش مهمی از مالیات کسب شده از این طریق جذب شده است. با این حال به نظر می رسد به دنبال رشد قیمت سکه خریدهای مردم هم قدری رشد داشته است.

پندار سیستم

.
در همین حال علی عسگری از جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای دریافت مالیات از سکه خبر داد و گفت: مطابق قانون آن بخشی از سکه ها که وارد چرخه اقتصاد از طریق فروش بانک مرکزی می شوند، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: برای دوره بهار امسال حدود ۸۶ میلیاردتومان مالیات بر ارزش افزوده فروش سکه دریافت شد، اما برای دوره تابستان جمع بندی نهایی صورت نگرفته است.

.
وی با تاکید بر اینکه با این حال، در دوره تابستان حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیاردتومان از محل فروش سکه های بانک مرکزی مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است، گفت: در این زمینه دوره هایی نیز در سال گذشته مالیات بر ارزش افزوده فروش سکه دریافت شده بود.

.
عسگری با اشاره به دریافت ۲ دوره مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده سکه دریافت شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.